آخرین اخبار

5. ارديبهشت 1400 - 9:00   |   کد مطلب: 39806
امریکا با روحیه خصمانه خود اگر می توانست از واقعه طبس فیلم ها می ساخت تا بر روی آن رسوایی بزرگش پرده بپوشاند، اما گویا خواست خداست که در این زمینه نیز توانایی رویارویی را نداشته باشد و همچنان مبهوت در توفانی از شن هایی بماند که مأمور خدا برای نابودی آنان بود و این گونه طالب زاده کارگردان سینمای ایران هم می گوید: هالیود هرگز به سمت ساخت فیلمی برای عملیات "پنجه عقاب" خود نمی رود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز پنجم اردیبهشت ماه است، سالروز تاریخی واقعه طبس.

طبس نام صحرایی در ایران اسلامی است، که سال 1359 امریکایی ها می خواستند از آنجا حمله نظامی خود علیه ملت رنجدیده و تازه رها شده ایران از چنگال رژیم پهلوی را آغاز کند، اما آن واقعه خطیر در آن صحرا تبدیل به ثبت لحظات ماندگار رسوایی بزرگ امریکاییان و تحقیرشان در جهان شد.

پس از تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سیزدهم آبان 1358 توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) که به فرموده امام راحل(ره) انقلاب دوم نامیده شد، دولت متخاصم امریکا به هر دری زد تا تحقیر جهانی خود در دستگیری جاسوسانش را جبران کند، از این رو به یک برنامه ریزی دقیق و چندین ماهه و با صرف هزینه های بسیار وارد طرح ریزی عملیاتی بزرگ نظامی علیه ملت ما شد.

*طبس، صحرایی که دست خدا در آنجا محاسابات امریکا را بر هم زد

آنان با گروهی با نام " دلتا فورس "، متشکل از ۱۳۲ نفر از نیروهای به ظاهر با تجربه و ویژه نظامی در عملیاتی که نامش را "پنجه عقاب" گذاشته بودن، با هشت فروند بالگرد و ۶ فروند هواپیمای نظامی بزرگ و مجهز وارد خاک کشورمان شدند، مدتی از ورودشان نگذشته بود که در طبس گرفتار توفان شن شدند، بالگردها یکی پس از دیگری با هم برخورد کردند و در نیروهای امریکایی در آتش فتنه خود سوختند و خبری از آن نیروهای زبده دیگر نبود.

 آنانی که خود را عقاب فرض کرده بودند و می خواستند پنجه در صورت ایرانیان بکشانند، خدا محاسباتشان را برهم و شکست‌ مفتضحانه ای را برایشان رقم زد و این گونه بود که بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران فرمودند: "نباید بیدار شوند آن هایی که به معنویات توجه ندارند و به این غیب ایمان نیاوردند، (چه کسی) این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می‏‌خواستند به ایران بیایند، ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند، شن‌ها مامور خدا بودند، باد مامور خداست."

*توفانی که تمام حیثیت امریکا را به باد داد

به گفته شاهدان عینی که پس از سوختن تجهیزات نظامی امریکا به طبس رفته بودند، کاماندوهای امریکایی با آن همه تجهیزات تنها به قصد آزادسازی جاسوسان سفارت تسخیر شده یشان نیامده بودند، بلکه می خواستند مراکز مهم تهران را هم با خوی وحشی گری خود اشغال کنند تا انقلاب ایرانیان را به نابودی بکشانند اما خود تحقیر شدند.

و اما امریکا برای هر واقعه و جنگی که در طول تاریخ خود دیده و حتی در آن شکست خورده  از جمله جنگ ویتنام و یا کره بارها و بارها دست به جریان سازی رسانه ای گسترده ای زده است و با فیلم های هالیودیشان به دنبال تغییر و انحراف افکار عمومی جهان و تفسیر آن وقایع و جنگ ها به نفع خود بود، اما هیچ گاه نتوانست برای شکست خود در طبس که توفان شن تمام نقشه ها و برنامه هایشان را ه باد داد فیلمی بسازد.

*هالیود، هرگز به ساخت فیلمی برای واقعه طبس دست نمی زند

در این باره «نادر طالب زاده» كارگردان و منتقد سينمای ایران در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با اشاره به ساخت فیلم های تبلیغاتی و گسترده امریکایی ها برای ارتش خودش، گفت: از سال1990 میلادی سینمای امریکا به ساخت فیلم های تبلیغاتی بسیاری در این حوزه روی آورد.

وی اظهار کرد: با این وجود آنان هیچ گاه در خصوص واقعه طبس دست به ساخت فیلمی، آن هم با بیان لااقل نیمی از واقعیت نزدند.

این کارگردان سینمای ایران افزود: حتی چارلی بکویث فرمانده عملیات دلتا در کتاب خاطرات خودش هیچ گاه از چرایی به آتش کشیدن شدن نیروها و بالگردهایش در طبس حرفی به میان نیاورده است.

طالب زاده تصریح کرد: به نظر امریکا از آنجا که ساخت فیلمی با محتوای نحوه شکست خود در طبس را نوعی تبلیغاتی ضد مشی سیاست های خارجی خود می دانست، هرگز به سراغ ساخت چنین فیلمی حتی برای توجیه افکار مردم کشورش هم نرفت.

وی عنوان کرد: بنابراین فیلم سازانشان می آیند و "تک تیرانداز" امریکایی را می سازند که نمایشگر زندگی یک سرباز معاف شده از خدمت است، البته دتی نیز به عنوان سرباز خدمت در ارتش امریکا خدمت کرده و در نهایت دچار بیماری روانی شده است و به اعتراف خودش نمی تواند تفاوت یک فرد عادی و یک فرد نظامی را از یکدیگر تشخیص دهد، تا به نوعی در خلال فیلم های خود توجیه و قدرت پوشالی ارتششان را به نمایش بگذارند.

این كارگردان سینمای ایران ادامه داد: حتی شده در سال های اخیر فیلم سازان امریکایی به موزات فیلم های تبلیغاتی، به ساخت فیلم های هالیودی متعددی درخصوص ایجاد یک انقلاب در امریکا روی آورده اند و می خواهند به نرمی اذهان مردم خود را برای آن انقلاب و پذیرش فروپاشی آماده سازند، اما هیچ گاه برای شکست خود در طبس دست به ساخت فیلم نزده اند.

به گزارش رودآور؛ دولت امریکا با روحیه خصمانه و خوی وحشگیری غربی خود اگر می توانست از واقعه طبس فیلم ها می ساخت تا بر روی آن رسوایی پرده بپوشاند، اما گویا خواست خداست که در این زمینه هم توانایی رویارویی با افکار جهانی را نداشته باشند و همچنان مبهوت در توفانی از شن هایی بمانند که مأمور خدا برای نابودیشان بود.

انتهای پیام/ز

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان