آخرین اخبار

3. خرداد 1400 - 7:19   |   کد مطلب: 39937
امروز برخی مسئولان با سیاسی کاری ها و منفعت طلبی های اقتصادی خود، فضای مجازی را در اختیار دشمن قرار داده اند، با وجود حسین ربیعی کارشناس این حوزه تأکید دارد که تنها یک دولت انقلابی، کارآمد و جوان می تواند با الگوگیری مدیریتی از حماسه خرداد 61 و با ایجاد شبکه ملی اطلاعات، زمینه را برای فتح فضای مجازی اشغال مهیا سازد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز سوم خرداد ماه مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر عزیز است، خرمشهری که رزمندگان جوان و غیور ایران اسلامی با اتکا به خدا و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام آن را آزاد کردند.

هر جا که دشنمن نفوذ و در آنجا تیپ های زرهی خود را مستقر کند بی تردید در اشتغالش در آمده است، نظام سلطه روزی عوامل جنایتکار خود همچون رژیم بعث عراق را تحریک می کند تا با توپ و تانک، بخشی از خاک ایران اسلامی را اشغال کنند و روزی دیگر با شبکه سازی های متعدد خود در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و حتی این روزها بیشتر در عرصه فضای مجازی زمین های متفاوت دیگری را در تصرف خود درآورده است.

*همتی از سوی دولت برای بیرون راندن دشمن از فضای مجازی نیست/دولتی کارآمد، حواس به مدیریت فصای مجازی است

و اما امروز عرصه فضای مجازی بی تردید با توجه به کم اهمیتی مسئولان متولی نسبت به ایجاد شبکه ملی اطلاعات در تصرف دشمن درآمده و آن همت و اراده ای که باید برای بیرون راندن دشمن از فضای مجازی، شکل نگرفته است و تنها چشم امید خانواده های ایرانی نگران و انقلابیون این سرزمین به انتخابات 28 خرداد ماه دوخته شده، تا دولتی، انقلابی، جوان، پویا و کارآمد بر سر کار بیاید، دولتی که نسبت به همه مسائل به ویژه مسئله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که بر زندگی بسیاری از ما تأثیر منفی گذاشته با قدرت و جدیت وارد شود و شبکه ملی اطلاعات را نادیده نگیرد.

*دشمن با بهره گیری از فضای مجازی جای جلاد و شهید را عوض می کند

همه ما دیدیدم و شنیدم که نظام سطله با دروغ پردازی، شایعه پراکنی و هشتگ سازی چگونه در سال های اخیر جای جلاد و شهید را با تکینک های رسانه ای در بستری از فصای مجازی که در اختیارشان است عوض کرده و ماجراها و اتفاقات ناگواری را برای ملت ما رقم زده اند.از ماجرای دختر آبی گرفته تا به شهادت رساندن طلبه جوان همدانی.

هنوز بوی خون و باروت و در آخر شهادت از کوچه حوزه علمیه همدان به مشام می رسد، طلبه ای با کفشی پاره شده، تسبیح به دست که آماده رفتن به مسجد بود و به تیر نامردی از سوی ارازلی تحریک شده تحت القائات دروغین فصای مجازی به شهادت رسید، او شیخ مصطفی قاسمی طلبه ۴۶ ساله همدانی بود.

قاتل فردی سابقه دار بود و لایک خوری حرفه ای در صفحات ایسنتاگرام با تصاویری منتشر شده از انواع و اقسام اسلحه و مشروبات! این گونه انتشار خشونت های عریان از همه نوعش در ایسنتاگرام گویا دیگر طبیعی شده است و مدعیان این عرصه، فضا را رها کرده اند.

* حماسه خرداد و 8 ساله دفاع عاشقانه، الگوی مدیریت کنونی شود

در این باره «حسین ربیعی» کارشناس رسانه و مسئول فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با گرامیداشت حماسه خرداد و فتح خرمشهر به عنوان یکی از نقاط طلایی و عطف انقلاب اسلامی، گفت: زمانی که در سال 59 جنگی نابرابر و تحمیل شده بر ملت ما توسط رژیم بعث عراق با پشتیبانی نظام سلطه شکل گرفت، شاید کمتر کسی باورش می شد که این هشت سال دفاع عاشقانه یک نقطه عطفی در تمام حوزه های مختلفی باشد که روزگاری با یادآوری آن روزها نیازمندش باشیم.

وی اظهار کرد: بدان معنا که توجه به نوع و نگرش سیستم مدیریتی بر اساس و مبنای هشت سال دفاع مقدس امروز نیز در بسیاری از موارد و امور کارگشا خواهد بود.

این کارشناس فضای مجازی افزود: در آن روزها بعد از افتخارآفرینی مردم مظلوم خرمشهر و شهادت طلبی آن ها در برابر دشمن تا دندان مسلح هرچند خرمشهر سقوط کرد، اما پس از آن کمتر کارشناس نظامی تصور می کرد که جمهوری اسلامی بتواند خونین شهر را بازپس بگیرید، حتی مشاوران جنگی و نظامی از کشورهای به ظاهر ابرقدرت، برای رژیم بعث عراق به گونه ای برنامه ریزی کرده بودند تا با ایجاد تله هایی کار گذاشته از فرود چتربازان ایرانی به شهر جلوگیری کنند.

*تفکر جهادی انقلابی و جوانی همیشه کارگشای بزنگاه های نظام بوده

ربیعی تصریح کرد: اما به یاری خدا تفکر جهادی، انقلابی و جوانی همراه با تکیه بر خلاقیت رزمندگان ما به ویژه رشادت های شهید باقری به عنوان لیدر و خط مقدم اطلاعات عملیات وقت سپاه که سردمداری این جریان را به دست داشت، در این بزنگاه انقلاب نیز سبب شد تا با طرح و پیاده سازی ایده های خلاقانه و دقیق در عملیات الی بیت المقدس، فتح خرمشهر رقم خورد و پس از آن با پیروزهای متعدد و جانفشانی رزمندگان و تقدیم نزدیک به 230 هزار شهید، ملت ما اجازه نداد که یک واجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیافتد.

وی عنوان کرد: پس از آن عملیات، بارها در هر زمان و هر مکان شاهد بودیم که با روحیه خلاقیت و ابتکار وارد کارزار شدیم توانستیم پیروزی های بزرگی همچون پیروزهای اقتدارآفرین هشت سال دفاع مقدس را شکل دهیم.

* فضای مجازی، خرمشهری دیگری است که اشغال شده و باید رها شود

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه خرمشهرها در پیش است اشاره کرد و گفت: این سخنان ناب گویای این حقیقت است که در حوزه های مختلف در کشورمان با نفوذ دشمن سقوط کرده و یکی از این حوزه ها، فضای مجازی است.

ربیعی تصریح کرد: امروز با یک ولنگاری در فضای مجازی روبرو هستیم که آسیب های جدی را متوجه نسل جوان، پویا و آینده ساز ما کرده  و در مجموع این فضا از آنجا که در اختیار دشمن است بر روند و سبک زندگی ما آثارمنفی گذاشته است.

*فضای مجازی قتلگاهی برای سبک زندگی اسلامی/ سیاسی کاری ها و منفعت طلبی های برخی، فضای مجازی را در اختیار دشمن قرار داده!

وی عنوان کرد: در برخی مواقع حتی می توانیم بگوییم که فضای مجازی قتلگاه است جوانان، نوجوانان و سبک زندگی اسلامی ما شده است و همه این موارد به دلیل غفلت برخی از مسئولان، سیاسی کاری ها و یا منفعت طلبی های اقتصادی است که سبب شده به هر دلیلی بخش عظیمی از فضای مجازی ما در اشغال دشمن قرار گیرد.

این کارشناس فضای مجازی با ابراز تأسف از اینکه شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک مطالبه جدی نظام، انقلاب و رهبری از سوی متولیان امر پشت گوش انداخته شده، عنوان کرد: هرچند این فضا در تصرف دشمنان انقلاب و اسلامی قرار گرفته، اما به طور قطع با الگویی از حماسه خرداد 61 می توانیم، با روحیه جوانی فرزندان این مرز و بوم، فضای مجازی را از اشغال دشمن خارج کنیم.

*ایجاد شبکه ملی اطلاعات، ضرورتی برای فتح فضای مجازی اشغال شده

ربیعی با اشاره به اینکه امروز ما یکی از گرانترین اینترنت های دنیا را داریم، اظهار کرد: برنامه های روزمره و معمولی و حتی کاری ما در پهنای باند های بین المللی انجام می شود و توجه به زیرساخت ها و ایجاد شبکه ملی اطلاعات ضرورتی است که باید متولیان امر به آن توجه کنند.

وی تأکید کرد: متأسفانه در کشور ما مدیریت فضای مجازی رها شده و اگر بخواهیم این عرصه به درستی مدیریت شود،  چاره ای نداریم که برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات موانع را برطرف کنیم چرا که ضرورتی انکار ناپذیر است.

این کارشناس حوزه رسانه و فصای مجازی افزود: حتی در کشورهای همسایه ما به سادگی به پلتفرم های خارجی اجازه نمی دهند بدون رعایت قوانین مقررات آن کشورها و پذیرش شرایط آنجا فعالیت کنند، تا جایی که در ترکیه فیس بوک ملزم شد برای فعالیت در آن کشور قوانینشان را بپذیرد و بعد فعالیتش را آغاز کند.

*دشمن در فضای مجازی اشغال شده، دست به فیلترینگ محتوایی می زند

ربیعی عنوان کرد: از سویی شاهد هستیم که نظام سلطه در اینستاگرام اقدام به فیلترینگ محتوایی می کند تا جایی که کاربران ایرانی که نسبت به سردار دل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی مطلب، عکس و هشتگ زده بودند را بلافاصله فیلتر کرد و یا به تازگی حساب کاربری یکی از کاندیداها توسط توییتر مسدود و توقیف شده است.

*ایجاد شبکه ملی اطلاعات؛ پاشنه آشیل رهایی از فضای مجازی اشغال شده/دولتی انقلابی، توانایی راندن دشمن از فضای مجازی را دارد

وی ادامه داد: بنابراین ایجاد شبکه ملی اطلاعات برای ملت ما یک ضرورت و پاشنه آشیل در فضایی مجازی است که توسط دشمنان اشغال شده است و امیدواریم که با حضور و بروز دولت انقلابی که در رأس کار قرار گیرد، به این مسئله توجه بیشتری شود، تا هم مردم بتوانند از اینترنت ارزانتر به هر میزانی که بخواهند بهره مند شوند و هم خانواده ها از فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی با توجه به اینترنتی سالم خیالیشان آسوده باشد.

*ضرورت حضور جریان انقلابی و کارآمد برای مدیریت فضای مجازی

این کارشناس حوزه رسانه و فصای مجازی کشورمان تأکید کرد:  بنابراین یکی از این خرمشهرهای امروز که ما در تصرف دشمن قرار دارد و اشغال شده فضای مجازی است و جریان انقلابی ما باید آن را مدیریت کند تا یک فضای سالم و امن را برای خانواده و فرزندانمان داشته باشیم.

*فیلترینگ نه! مدیریت آری 
ربیعی در ادامه با تأکید بر ضرورت مدیریت فضای مجازی برای کاهش ناهنجاری های اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی، گفت: ما به هیچ عنوان طرفدار فیلترینگ و مسدود کردن فضای مجازی نیستیم چرا که جزئی از زندگی امروزه ماست، اما با کمترین تحقیقی متوجه می شویم، هیچ کشوری فضای مجازی این چنین بی سر و سامانی ندارد.
وی با بیان اینکه عدم مدیریت و نظارت بر فضای مجازی و رهایی آن، آزادی تلقی نمی شود، تصریح کرد: این آزادی نیست که برخی بیایند و در بستری در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، امنیت جامعه و روح و روان مردم را با سلاح های مختلف، فیلم های مستجهن و لایوهای قبیح تهدید کنند.
* رها شدگی فضای مجازی تهدیدی برای خانواده ها و پنجره ای باز  رو به سرویس های جاسوسی
این کارشناس رسانه و فضای مجازی عنوان کرد: چنین فضای فشل و رها شده ای آزادی نیست، فضایی که خانواده های ما جرأت نکنند فرزندان خود را در آن قرار دهند، فضای به ظاهر مجازی اما بسیار اثرگذار بر جسم و روح جوانان، فضایی که در آن به راحتی انواع مواد مخدر خرید و فروش می شود.
ربیعی افزود: آیا این آزادی است که اطلاعات صدها هزار و بلکه میلیون ها اکانت و حساب کاربری ایرانی در اختیار یک سرویس جاسوسی و امینتی در خارج از کشور ذخیره شود و آنان برنامه های خود را برای تغییر هویت ایرانیان به راحتی پیاده سازی کنند؟ 
* هزینه میلیاردی خرید پهنای باند از بیگانه را صرف اینترنت ملی کنید 
وی با طرح این سوال که آیا دیگر وقت آن نرسیده فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ما در بستر اینترنت ملی جایگزین شود؟، عنوان کرد: چرا باید این روزها میلیاردها دلار هزینه خرید پهنای باند به بیگانه پرداخت کنیم و از سویی دیگر شاهد فلج شدن اینترنت ملی خودمان باشیم؟ 
این کارشناس رسانه و فضای مجازی با اشاره به اینکه طبیعی است شرکت های ما از آنجا که نوپا هستند توان مالی و خرید سرورهای آن چنانی ندارند، اظهار کرد: ما یک ایران قوی در تمامی حوزه ها می خواهیم و مطالبه جوانان این مرز و بوم هم بر این منوال است.
*ضرورت ورود جدی دولت برای حمایت از میلیون ها کاربر اینترنتی
ربیعی ادامه داد: ما در حوزه های دفاعی قوی وارد میدان شدیم و ضرورت دارد دولت در این زمینه ورودی جدی برای حمایت از میلیون ها کاربر ایرانی داشته باشد تا اطلاعات این کاربران زمینه ساز سوءاستفاده های دشمنان قرار نگیرد.
*نظارتی بر فضای مجازی نیست
وی افزود: هر روز که به جلو می رویم شاهد هنجارشکنی و رفتارها و عملکردهای ساختارشکنانه بیشتری در فضای مجازی هستیم و نظارتی که بسیار کم بوده و بهتر است بگوییم رها شده.
کارشناس رسانه و فضای مجازی تأکید کرد: در این حوزه از آنجا که سرورهای سرویس دهنده و پیام رسان ها، خارجی هستند تلاش های شبانه روزی پلیس فتا آن چنان که باید به سرانجام نمی رسد چرا که تأکید مجدد می شود سرورها در خارج از کشور هستند.
ربیعی تصریح کرد: بنابراین اگر فعالیت های کاربران در بستر اینترنت ملی قرار بگیرد کلاه برداری های و ناهنجاری های اینترنتی هم بسیار کاهش می یابد، چرا که دست نظارت و کنترل پلیس فتا در حمایت از حقوق عامه مردم در این حوزه باز می شود.

به گزارش رودآور؛ امروز جوانان انقلابی ما از بی تفاوتی متولیان امر در دولت و به ویژه وزارت ارتباطات در کنترل فضای افسارگسیخته مجازی که به محیطی امن برای اراذل تبدیل شده و اینکه هزینه ایجاد اینترنت ملی صرف خرید پهنانی باند از بیگانه می شود گلایه مند و خواستار این هستند، اگر توان بازپس گیری فضای مجازی اشغال شده را از دشمنان ندارند کنار بروند تا جریان انقلابی با تفکر خودباروی و اعتماد به داشته های درونی این فضا را از دست دشمنان آزاد و رها سازد.

انتهای پیام/ز

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان