آخرین اخبار

13. تير 1400 - 0:11   |   کد مطلب: 40067
پیگیری یک مطالبه؛ چرا برخی نانوایی ها در تویسرکان تعطیل هستند؟
رئیس اداره صمت تویسرکان: آرد داریم، شاطر و کارگر نانوایی کم داریم+تصاویر
رئیس اداره صمت تویسرکان با بیان اینکه آرد به میزان لازم در شهرستان است، گفت: فصل گرما و کار کشاورزان، خاموشی های برق و کمبود شاطر و کارگر نانوایی سبب شده تا در ساعاتی از روز با ازدحام نسبی برای تهیه نان مواجه باشیم، که این مشکل نیز تا حدودی با توجه با آنکه گفته شده نانوایی ها بعدازظهرها یک ساعت دیرتر تعطیل کنند برطرف شده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به دنبال انتشار پیام یکی از همشهریان تویسرکانی در کانال تلگرامی این مجموعه خبری مبنی بر اینکه؛ "سلام آقا نصف نانوایی ها تعطیل هستن دلیلش چیه؟ آرد نیست؟" پیگیر آن شدیم تا بدانیم علت چیست.

*آرد داریم

در این باره «روانبخش نورعلیئی» رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: به هیچ عنوان کمبود آرد در سطح شهرستان نداریم و نانوایی مطابق با سهمیه از پیش تعیین شده آرد مورد نیازشان را تهیه می کنند.

وی اظهار کرد: گاه گاهی رخ می دهد با توجه به فصل کار کشاورزان و گرما، آنان برای تهیه نان خود و کارگرانشان دیرهنگام به نانوایی ها مراجعه کنند و از آنجا که دیر وقت است با ازدحام نسبی روبرو می شوند و احتمال می رود که در تعداد اندکی از نانوایی ها، نانوا بگوید که نان تمام شده است.

رئیس اداره صمت تویسرکان افزود: به همین دلیل تصمیم بر آن شد تا نانوایی ها بعدازظهرها یک ساعت با تأخیر کار خود را آغاز و به جای آن یک ساعت دیرتر تعطیل کنند.

نورعلیئی به خاموشی های برق هم اشاره و تصریح کرد: گاهی هم به دلیل خاموشی های برق احتمال می رود نانوا دیگر در آن ساعت نتواند نانی تهیه و به دست مشتری دهد.

*کمبود شاطر و کارگر نانوایی در تویسرکان

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات نانوایی ها، کمبود شاطر و کارگر نانوایی در تویسرکان است، تا جایی که حتی شده نانوا حاضر می شود از شهرهای همسایه از یک شاطر برای کار در نانوایی دعوت کند و مکان استراحت او برای شب را نیز متقبل شود.

رئیس اداره صمت تویسرکان در ادامه با بیان اینکه در سطح شهرستان 144 نانوایی فعال است، اعلام کرد: در سال جاری حتی با وجود کمبود نیرو 800 مرتبه بازدید از نانوایی ها انجام شده که در نهایت 45 مورد تخلف شناسایی و به تعزیرات معرفی شدند.

*مردم هر گونه تخلفی را به سامانه 124 اطلاع دهند

نورعلیئی گفت: مردم می توانند با مشاهده هرگونه تخلفی از سوی نانوایی ها، موضوع را به همکاران ما با سامانه 124 اطلاع دهند، تا آنان با پیگیری، مشکل را برطرف سازند.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان