آخرین اخبار

26. مرداد 1400 - 13:04   |   کد مطلب: 40130
از شب سوم محرم سال جاری تا شب دوازدهم هر شب ۳۰۰ پرس غذای نذری توسط مرکز نیکوکاری مسجد رضوی تویسرکان به مناسبت ایام سوگواری سیدالشهداء(ع) تهیه و علاوه بر بهره مندی عزاداران حاضر در مجلس، بین نیازمندان محله و منطقه هم توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در ایام محرم، ایرانیان به پخت غذای نذری می پردازند، غذای نذری در واقع بهانه ای  برای ابراز ارادت عزداران به اهل بیت(ع) است.

عزاداران حسینی اطعام و توزیع نذری را مایه برکت و ثواب می دانند، یک کار معنوی برای جلب رضای خدا.

سال گذشته و امسال که به دلیل شیوع کرونا نمی توان ایستگاه های صلواتی چای، شربت و غذای نذری به پا کرد، هیئت های مذهبی به گونه ای دیگر برای پخت و توزیع نذری دست به کار شده اند، تا عزای حسینی را به بهترین شکل اقامه کنند.

و اینجا در تویسرکان بارها اتفاق افتاده که هیئت های مذهبی و مردم عزادار نذری های خود را به صورت متمرکز به مساجد می سپارند و آشپزخانه مسجد می شود محلی برای پخت غذای نذری.

غذاها که آماده می شود آن را با رعایت پروتکل های بهداشتی بسته بندی کرده هم به دست عزاداران می دهند و هم بین نیازمندان توزیع می کنند.

همان گونه که مرکز نیکوکاری مسجد رضوی در این شهرستان عمل کرده است.نیک اندیشان این مرکز از شب سوم محرم تا شب دوازدهم هر شب ۳۰۰ پرس غذای نذری تهیه می کنند و علاوه بر خود عزاداران حاضر در مجلس عزای سیدالشهداء(ع)، بین نیازمندان محله و منطقه هم توزیع می شود.نذرتان قبول ان شاءالله.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان