آخرین اخبار

27. مرداد 1400 - 10:00   |   کد مطلب: 40134
اینجا در تویسرکان، دیگر پیر و جوان در کار نیست، خودروی مدل بالا و مدل پایین هم همچنین، اینجا به عشق و محبت حسین(ع) و عباس(ع) نقش می زنند بر روی خودروها و مشق عاشقی می آموزند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سال هاست که ماشین نویسی در ایام مذهبی به ویژه در محرم و صفر باب شده و هر ساله با فرا رسیدن ماه عزای سیدالشهداء(ع) برخی رانندگان خودروهای خود را به نام و القاب امام حسین(ع) و دیگر شهدای دشت نینوا و مضامینی مرتبط با آن واقعه جانسوز مزین می کنند تا به هر شیوه ای که شده عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) نشان دهند و حافظ شعائر دین و مذهب باشند.
* ماجرای یک عاشقی دو برادر

و در تویسرکان دو برادر محمد و حسین نورمحمدی به طور عمده ماشین نویسی را انجام می دهند، هرچند که هستند تعدادی دیگر از همشهریان از جمله هادی تشکینی که به عشق حسین(ع) و عباس(ع) نقش در نقش می زنند.
در این باره «محمد نورمحمدی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ می گوید: در این روزهای کرونایی ماشین نویسی بیشتر مرسوم شده، رنگ ها و شابلون ها را می آوریم و با برادرم با قلم موها رنگ عشق بر روی خودروهای عبوری می زنیم.
*به احترام حسین(ع) ماسک بزنید
وی اظهار کرد: اگر راننده ای ماسک نداشته باشد به صورت رایگان به او ماسک می دهیم تا کارمان به اتمام برسد، به او می گویم به احترام حسین(ع) ماسک بزنید.
این هنرمند تویسرکانی افزود: شرط اول ما حفظ سلامت جامعه است و اگر بخواهیم برای سالار شهیدان عزاداری کنیم رعایت شیوه نامه های بهداشتی را هم باید در دستور کار خود داشته باشیم.
نورمحمدی عنوان کرد: اینجا گویا قلم موها انگار خود بر روی خودروها می نویسند و نقش می زنند؛ علمدار دشت کربلا، یا حسین(ع) مظلوم،  جوانیم نذر عباس، فدای تو ای علمدار، امان از دل زینب(س) و ...
* شال های عزایی که مزین به نام ائمه می شوند/مفاهیم عاشورا را نسل به نسل انتقال باید داد

وی همچنین به چاپ اسم ائمه اطهار(ع) بر روی شال های سیاه عزای عزاداران هم اشاره کرد و گفت: اینجا کودکان را نیز با خود همراه ساخته ایم، تا از همین کودکی با آیین های مذهبی و بزرگمردی امام حسین(ع) آشنا شوند.
این هنرمند تویسرکانی تصریح کرد: هنگام کار نوحه های عزا نیز از بلندگو پخش می شود و کودکان و نوجوانان از ما درباره عاشورا می پرسند و تا جایی که ما از والدین خود آموختیم به آنان عشق و دلدادگی ها به سیدالشهداء(ع) و یاران با وفایش را نسل به نسل انتقال می دهیم.
به گزارش رودآور؛ اینجا دیگر پیر و جوان در کار نیست، خودروی مدل بالا و مدل پایین هم همچنین، اینجا به عشق و محبت حسین(ع) و عباس(ع) نقش می زنند و مشق عاشقی می آموزند.
انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان