آخرین اخبار

30. مهر 1400 - 18:23   |   کد مطلب: 40225
با توجه به مدیریت ضعیف شهری در سال های گذشته دور از انتظار نیست، تویسرکان در آینده ای نزدیک به یک بخش و حتی روستا تبدیل شود، هنوز سدمعبر عامل اصلی ترافیک و بی نظمی های شهری است و تکلیف 40 دهنه مغازه که جولانگاه معتادین است روشن نشده، شهردار را به سمت اجرای پروژه هایی با اولویت های رده صدمی برده اند!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ از قدیم گفته اند که مردان مرد را می توان در میادین مختلف مورد آزمایش قرار داد؛ شورای شم شهر تویسرکان با چالش های بسیار و حرف های ضد و نقیض بسیارتر شهرداری را، برگزیدند که می گویند سابقه درخشانی در امر شهرداری دارد و این دور از انصاف است بدون آن که فرصتی برای اثبات به خود شهردار بدهیم از عملکردش حرف به میان آوریم، اما نمی شود که مطالبات مردم رنج دیده این شهر را بیان نکنیم و سکوت کنیم!
 و در این مجمل به مسئله اساسی و اولویت های شهرداری تویسرکان می پردازیم و باید و نبایدهایی که مردم از شهردارشان می خواهند و به جد از او مطالبه دارند.
هنوز معضلات اصلی تویسرکان از جمله ترافیک فاجعه بار، خیابان هایی با عرض کم و پیاده روهایی با عرض کمتر از استانداردهای معمول، سدمعبرهای بسیار و ارائه مجوز ساخت و سازهای غیرقانونی به برخی بساز و بفروش ها حل نشده، شنیده می شود که شهرداری تویسرکان به سمت اجرای پروژه های دیگری رفته است که دردی از مردم این شهر چندان دوا نمی کند!
تویسرکان خود یک باغ شهر بسیار بسیار زیباست و شاید آن چنان که باید و شاید ساخت پروژه هایی به بهانه فضازسازی سبز، تحمیل هزینه های بسیار بر روی دوش مردمش، آنچنان در اولویت های شهرداری نباشد.
ساخت چنین پروژه هایی خوب است، اما به شرطی که ضرورت های اولیه یک شهر و مشکلاتش در ابتدا حل شده باشد، به مانند همان سد معبر شهری و عدم سازماندهی دست فروشان و یا ساخت و سازهای غیراصولی همچون بلندمرتبه سازی هایی که در محله های متعدد با مجوزهای شهرداری رقم خورده است!
*تویسرکان در حال تبدیل شدن به یک روستا!
در این بار عظیم عزیزی یکی از شهروندان تویسرکانی به خبرنگار رودآور، گفت: با روندی که شهرداری تویسرکان از سال های گذشته تاکنون در پیش گرفته، دور از انظار نیست که تویسرکان کم کم به یک بخش و شاید در آینده ای نزدیک به یک روستا تبدیل شود.
* میدان های اصلی و پیاده روهای تویسرکان در تصرف مغازه داران!
وی اظهار کرد: تعجبی هم ندارد، زمانی که شهرداران تویسرکان، اولویت های مدیریت شهری را تشخیص نمی دهند، باید در انتظار چنین فاجعه ای باشیم، آیا این مضحک نیست که یکی دو میدان اصلی شهر این روزها بیشتر از همیشه در تصرف گردوفروشان است و مسئولی هم اقدامی انجام نمی دهد؟!
این شهروند تویسرکانی افزود: با توجه به آن که شهرداری در عمل برای مقابله با سد معبر اقدامی انجام نمی دهد، عمده مغازه داران در خیابان باهنر و یکی دو میدان اصلی شهر هم، به خود اجازه داده اند تا بخش قابل توجهی از پیاده رو را تصاحب شوند؟ با چه مجوزی؟ مگر این مغازه داران پیاده روها را خریده اند؟
*سدمعبر، عامل اصلی ترافیک و بی نظمی های شهری در تویسرکان
مالمیر تصریح کرد: همین چند روز پیش نزدیک بود بانویی که به دلیل نبود راهی برای عبور از پیاده رو، از خیابان گذر می کرد با یک خودرو تصادف کند، اگر این اتفاق رخ می داد مقصر اولیه که بود؟ آیا همین معضل سدمعبر و عدم توجه شهرداری برای رفع این مشکل فاجعه بار، عامل اصلی بی نظمی های شهری در تویسرکان نیست؟
* شهردار اگر مرد عمل است بسم الله
او تأکید کرد: رفتن به سمت پروژه های کلان زیباسازی خوب است، اما نباید اولویت شهری همچون تویسرکان باشد که هنوز در زیرساخت های اولیه مدیریت شهری اش لنگ می زند، شهردار اگر مرد عمل است بسم الله، فعلاً مشکلات اولیه شهری را برطرف سازد، ساخت پروژه های دیگر پیشکشش!
*40 دهنه مغازه ای که جولانگاه معتادان شده
سمیه عبدالمالکی از دیگر شهروندان تویسرکانی هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: نزدیک به 40 دهنه مغازه در حوالی مسجد فاطمیه و روبروی سپاه، به جولانگاهی برای استراحت و مصرف مواد معتادان تبدیل شده و هنوز خبری از حل این معضل بزرگ در تویسرکان نیست.
*از نبود بازارچه گردو در تویسرکان تا پارک چوبله خودروها در میادین اصلی شهر
وی اظهار کرد: می گویند که می خواهیم بازارچه گردو ایجاد کنیم، حرف تا عمل بسیار است، آیا همین 40 دهنه مغازه خودش نمی تواند برای سر و سامان دادن به گردوفروشان مناسب باشد، تا اگر مسافری آمد دیگر پارک دوبله، سوبله و حتی چوبله در میدان امام تویسرکان رخ ندهد و این گونه بار ترافیکی در شهر ایجاد نشود؟
* مجموعه مدیریت شهری به فکر ساماندهی دست فروشان نیست!
رضا الوندی از دیگر شهروندان تویسرکانی هم به خبرنگار رودآور؛ گفت: شهردار تویسرکان باید به سمت سازماندهی دست فروشان هم حرکت کند، آنان که گناهی ندارند و باید برای خرج و مخارج زندگی خود در این اوضاع بد اقتصادی کاری انجام دهند، اما شهرداری می تواند مکان های مناسبی برایشان فراهم سازد تا آن به طور مثال آن وانت بارهای میوه فروش در میدان اصلی شهر معضل ترافیک ایجاد نکند.
* شهردار اگر مرد عمل است، در کمتر از6 ماه، مشکل سدمعبر را حل می کند
به گزارش رودآور؛ با توجه به مطالبات همشهریان تویسرکانی، در ابتدای امر اولویت های اصلی شهرداری برای شهر کوچکشان مسائل اساسی و مطالبات چندین ساله است که بر روی زمین مانده، از جمله سدمعبر همیشگی و ترافیک بزرگ در شهری کوچک که باید حل شود.
مردم تأکید دارند که اگر شهردارشان مرد عمل است در کمتر از 6 می می تواند چنین مشکلاتی را سامان دهد و بعد به سراغ اجرای پروژه های  دیگر برود!

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان