آخرین اخبار

24. آبان 1400 - 22:07   |   کد مطلب: 40251
به تازگی یکی از مسئولان استانی گفته؛ در تویسرکان ۱۳۴ درصد واکسیناسیون انجام شده، این در حالی است که با یک بررسی ساده متوجه می شویم تعداد قابل توجهی از مردم این دیار واکسینه نشده اند و جا دارد #فرماندار_تویسرکان به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان در خصوص این آمار، شفاف سازی کند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «رشید حیدری مقدم» رئیس پیشین علوم پزشکی همدان گفته که؛ «در همدان تعداد واکسینه شده‌ها ۵۰ درصد دوز دوم و ۷۰ درصد کل جمعیت استان در دز اول واکسینه شده‌اند و در حال حاضر در وضعیت زرد قرار داریم و در برخی شهرستان‌ها از جمله تویسرکان ۱۳۴ درصد واکسیناسیون انجام شده است به گونه‌ای که مسافران نیز واکسینه شده‌اند.»

به طور قطع آمار ارائه شده توسط حیدری مقدم از زیر دستان رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان یعنی فرماندار تویسرکان هم گذشته، به هر حال او رئیس این ستاد است!

ابهامات بسیاری در ارائه چنین آماری وجود دارد؛ آیا در حقیقت امر، تمام تویسرکانی ها و حتی جمیعتی بالاتر از جمعیت شهرستان در برابر ویروس کشنده کرونا واکسینه شده اند؟

به طور قطع با یک پرس و جوی ساده در بین اقوام، آشنایان، اهالی روستاها و مردم کوچه بازار متوجه می شویم که تعداد قابل توجهی از مردمان این دیار واکسینه نشده اند و اعلام این آمار جای سؤال بسیار دارد که می طلب فرماندار تویسرکان برای سلامت مردم هم شده، این بار لااقل پرده از ابهامات موجود بردارد. سلامت مردم شوخی بردار نیست و همشهریانمان می خواهند بدانند که چگونه این آمار ثبت شده است؟

ارائه این گونه آمار عجیب و غریب از سوی حسینی فرماندار تویسرکان در انتخابات سال جاری هم مشاهده شد، آنجا که او آن روزها گفته بود که؛ "بیش از ۸۷ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در تویسرکان هستند.!"

و اما بد نیست حسینی بداند این اعداد و ارقام اعلامی با واقعیت موجود سازگاری ندارد و به نوعی بازی با سلامت مردم است، چرا که شفاف و روشن مشخص نشده چه تعداد واقعی از تویسرکانی ها واکسینه شده اند!

این مسئله می تواند زنگ خطری برای مردم نجیب و همیشه مظلوم شهرستان باشد و به نوعی بازی مرگ با آنان بر سر کرونا است.

سوال دیگر آن است که آیا در تویسرکان این میزان مسافر به مدت حداقل یک ماه ساکن داریم، که هر دو دُز را تزریق کرده باشند؟ مسافری که یک ماه بماند، مسافر نیست، ساکن است و اگر ساکن است چرا آمارش در آمار جمعیت تویسرکان تاکنون لحاظ نشده؟

در مجموع پیشنهاد رودآور به مسئولان از جمله فرماندار تویسرکان به عنوان رئیس ستاد مبارزه به کرونای شهرستان آن است که برای دست یافتن به آمار حقیقی همشهریان واکسینه شده، تک به تک از خانه های بهداشت روستایی و مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان با توجه به کد ملی همشهریان، آمار واکسینه شده های ثبت شده در وزارت بهداشت را احصاء کنند، تا آمارهای اعلامی به واقعیت نزدیکتر باشد.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان