آخرین اخبار

13. آذر 1400 - 3:58   |   کد مطلب: 40279
مزد حمید، آن قهرمان تویسرکانی که برای نجات سه مددجوی کمیته امداد خود را به دل آتش زد و یک چشم و دستان کاری اش را از دست داد، تنها آوار بی مهری مسئولان شد، روزی آتش جسمش او را سوزاند و روزی دیگر کمیته امدادی ها دلش را، از این مسئولان قطع امید کرده ایم، لااقل استاندار برای دلجویی با وعده ای با عمل به میدان بیاید.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ پس از انتشار خبر "دلی که برای نجات سه مددجو به آتش زد و اما؛ وعده های بی عمل فتاح و دیگر مسئولان کمیته امداد/ جوان فداکار سوخته تویسرکانی، دادرسی ندارد"، چندی روزی است که برخی به تکاپو افتاده اند تا هر طور شده حتی با تهدید، کم توجهی و کم کاری های چندین و چند ساله خود را بپوشاند و با واسطه یا مستقیم، اصرار بر آن داشتند که خبرنگار رودآور گزارش آن جوان فداکار تویسرکانی که 6 سال پیش، خود را به دل آتش زد تا سه مددجوی کمیته امداد را نجات دهد از روی خروجی سایت حذف کند!

چرا؟ چه مسئله ای آنان را به این هول و ولا انداخته است؟ خدا داند.

* استاندار جدید همدان از جوان فداکار تویسرکانی دلجویی نمی کند؟!

و ما می مانیم و سؤالات بسیار؛ آیا در این شهر و استان مروت مرده است؟ از مسئولان تویسرکانی و فرماندار بر جای مانده از دولت روحانی برای حمایت از حمید، این قهرمان شهرمان دیگر انتظاری نداریم، اما آیا وقت آن نرسیده که استاندار جدید برای دلجویی از او به میدان آید و پیگیر شود تا پرده از چرایی کوتاهی مسئولان در قبال این همه سال بی توجهی بردارد؟ و آن جلوه مردمی بودن دولت رئیسی را در استانش به نمایش بگذارد؟

* آتش جسم حمید را سوزاند و کمیته امداد دلش را/مسئولانی که باید کلاهشان را بالا بیاندازند
ساعت ها با حمید و خانواده او به گفت و گو نشستیم، او دردهای بسیار در دل دارد؛ روزی جسمش، به ویژه چشمان و دستانش را شعله های آتش سوزاند و روز دیگر مسئولان کمیته امداد دلش را، آنجا که از این همه بی مروتی فریاد بر می آورد که ایها الناس! آیا دادرسی نیست؟ و همین که پیگیر مطالبات خود می شود، فلان مسئول به او پاسخ می دهد که؛ "تو (حمید) اگر آدم خوبی بودی این بلا سرت نمی آمد!"

گویا در این شهر برخی، نه مسئولانه حرف می زنند و نه می خواهند اجازه دهند رسم مردانگی در بین مردم باقی بماند. تصور کنید که مسئولی بیاید و به خانواده شهید علی لندی بگوید: علی، اگر آدم خوبی بود در آتش نمی سوخت و آن بلا سرش نمی آمد! عجب استدلالی! حاشا به این غیرت، کلاهمان را بالا بیاندازیم که در چنین شهری زندگی می کنیم!

و اما دردهای دنباله دار حمید بسیار است، او از وام پنج میلیون تومانی که به نام همسرش دریافت کرد هم سخن گفت، روزهایی که قرار بود آن اندک وام را واریز کنند و حمید نمی توانسته با انگشتان سوخته دست خود، پای برگه را امضاء بزند و مجبور می شود اثر انگشت پایش را ثبت کند!

*وعده وعیدهای کمیته امداد چه شد؟

زمانی که از حمید می پرسیم کمیته امداد چه کمک های در حق شما انجام داده، می گوید: با وجود آن که خود فتاح رئیس وقت کمیته امداد کشور قول کمک داده بود و دیگر مسئولان آن نهاد، گفته بودند تمام هزینه های درمانی را از صفر تا صد پرداخت می کنند، اما در همان یکی دو سال اول، تنها 20 درصد از هزینه های درمانی را پرداخت کردند، بعدها گفتند که "خیری از تهران هزینه کردها را انجام می داده و اکنون دیگر نمی خواهد که برای درمانت هزینه کند." و پس از آن دیگر کمکی به من نشد.

راستی پس آن وعده و وعیدهای کمیته امداد چه شد؟

تلخ تر آن که چندین و چند مرتبه برخی مسئولان به منزل حمید رفته بودند و به جای آن که به فکر عمل به وعده های خود باشند، تنها دلش را با حرف های تلخشان آزار می دادند.

* مزد حمید؛ آوار بی مهری مسئولان، بر سر قهرمان تویسرکان

حمید برای آن که انگشتان دستانش خمیده نشود و به یکدیگر نچسبد و یا چشمش را از دست ندهد، عمل جراحی مقدماتی را با هزینه شخصی خود انجام داد و برای عمل جراحی اصلی، دیگر پولی باقی نماند و ادامه درمان متوقف می شود و او اکنون با یک چشم از دست رفته و با انگشتان خمیده و بهم چسبیده نمی داند چگونه امرار معاش کند و برای خانواده اش معیشتی حداقلی فراهم سازد.

به گزارش رودآور؛ از این مسئولان قطع امید کرده ایم، امید آن که لااقل استاندار جدید همدان که می گویند مرد اخلاق است تا برفی دیگر نباریده که بهانه در گردنه ماندن را بیاورد، به تویسرکان سری بزند و از حمید این قهرمان تویسرکانی با وعده ای با عمل دلجویی کند.آقای قاسمی فرزاد مزد حمید، قهرمان تویسرکانی ها که زیبایی جوانی اش را فدای نجات آن مددجویان کرد بی مروتی ما نیست #بسم_الله.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان