آخرین اخبار

24. آذر 1400 - 7:22   |   کد مطلب: 40294
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با بیان اینکه تغذیه، رسیدگی به باغات و مراقبت از درختان گردو پس از برداشت محصول در پاییز، زمینه ساز بهره وری و برداشت محصول بیشتر و کیفی تر طلای سبز می شود. کیفی و کمی محصول درختان میوه به ویژه گردو، در فصل پاییز اقدام به تغذیه و هرس شاخه درختان می‌کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ تغذیه درختان در پاییز، زمستان و بهار انجام می شود و کارشناسان حوزه جهاد کشاورزی از نظر علمی بر این امر تأکید دارند.

چنانچه «مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگتار رودآور؛ هم از ضرورت انجام تغذیه باغی توسط باغداران آن هم با مشورت کارشناسان خبر داد و گفت: تغذیه به هنگام و هرس شاخه درختان در پاییز و بهره گیری از کودهای مناسب در این ماه برای کیفی سازی محصول تولید شده سال اهمیت بالایی دارد.

وی اظهار کرد: به طور معمول در تعذیه شیاری از کودهای پوسیده حیوانی و کدهای شیمایی مثل ریزمغزی ها، پتاس و فساد استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه باغداران از مشورت گرفتن از کارشناسان جهاد غافل نشوند، افزود: آنالیز و آزمایش خاک یک ضرورت است تا بدانیم چه کودی برای بهره وری بالاتر از آن نیاز داریم، این امر از نظر هزینه ها هم به صرفه تر است و هم سبب می شود تا نوع کودی که با درختان استفاده می کنیم علمی و با دقت انتخاب شود.

اکبری همچنین عنوان کرد: باغداران در روزهای ای اخیر از هرس درختان هم استفاده کنند، چرا که حرص شاخه های آفت زده و خشکیده در میزان باروری درختان اثربخش است.
وی یادآور شد: باغداران مراقب باشند در هرس درختان باید تمام شاخه مورد نظر را قطع و بعد از آن، از چسب پیوند به منظور جلوگیری از آفت زدگی استفاده کنند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان