آخرین اخبار

26. آذر 1400 - 12:32   |   کد مطلب: 40297
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز می توان همچون دوران دفاع مقدس با تکیه بر دو فرهنگ ارزشمند ولایتمداری و وحدت، به قله های پر افتخاری در هر عرصه ای رسید، چنانچه در زمینه علوم و فناوری های روز دنیا شاهد دستاوردهای عظیم جوانان و نخبگانمان در سراسر کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز 26 آذرماه در بدو ورود به شهرستان تویسرکان مورد استقبال فرماندار ، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان این شهرستان قرار گرفت.او سپس  با حضور در گلزار شهدای به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

همچنین وزیر علوم از دانشکده فنی شهرستان تویسرکان بازدید و با مسئولان و کارکنان این دانشکده فنی دیدار و گفت و گو کرد و از نزدیک با مشکلات آموزشی، پژوهشی و چالش های موجود در بر سر راه بخش نیروی انسانی و تجهیزات این دانشکده آشنا شد.
زلفی گل همچنین در  ادامه در مراسم بزرگداشت سالروز شهید مفتح (روز وحدت حوزه و دانشگاه)  و یادواره شهدای روحانی و  دانشجوی تویسرکان در مصلی امام خمینی(ره) حاضر و در جمع پرشور مردم شهید پرور شهرستان، گفت: در این روزها بیشتر از همیشه وظیفه داریم که یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم، چرا که آنان هر آنچه داشتند را با اخلاص تمام در راه اسلام و انقلاب هزینه کردند.

*هیچ کدام از اعضای خانواده شهید مفتح از ریل انقلاب خارج نشدند
وی با بیان اینکه هیچ کدام از اعضای خانواده شهید مفتح از ریل انقلاب خارج نشدند و مورد احترام هستند، اظهار کرد: درود بر مردم تویسرکان که قدر دانستند و یک شخصیت ملی را به عنوان نماینده خود انتخاب کردند، شخصیتی که متعلق به خانواده شهدا است و ما در مجموع برای فرزندان و خانواده های شهدایی که در خط انقلاب پابرجا مانده ارزش ویژه ای قائل هستیم.
وزیر علوم افزود: هر کسی در هر مقام و جایگاه سیاسی که باشد تا زمانی به او ارادت داریم که در راستای اهدف نظام، انقلاب و شهدای عزیزمان حرکت کند، اما زمانی که از ریل خارج و مسیری بر خلاف خواسته شهدا و امامین انقلاب برگزیند جایگاهی برای ملت ندارد، چرا که این انقلاب راحت به دست نیامده که راحت از دست برود و هزاران نخبه و جوان خون پاکشان را فدا کرده اند.
*پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت زمینه ساز ناامیدی دشمن می شود

زلفی گل در ادامه با بیان اینکه اگر گذشت،‌ ایثار،‌ جبهه، جهاد و شهادت را پاس بداریم به طور دشمن ناامید می شود، افزود: اگر اوضاع امروز آن گونه که می خواهیم نیست، دلیل عمده آن باز می گردد به اینکه ما با انقلابمان درصصد بودیم بگوییم نه شرقی نه غربی و دنبال استقلال سیاسی بودیم.
وی تصریح کرد: استقلال سیاسی داشتن هزینه دارد، چرا که دنیای استکبار این موضوع را قبول نداشته و از در جنگ با ملت آزاده ما وارد شده، با این وجود امیدواریم با تکیه بر رهنمودهای رهبری و مقاومت در مسیر پیشرفت اقتصاد و آبادانی کشور حرکت کنیم و در این راه مقاوم باشیم.
*دو فرهنگ ولایتمداری و وحدت، عامل اصلی رسیدن به دستاوردهای علمی است
وزیر علوم همچنین یکی از پیشرفت های هر جامعه ای را داشتن فرهنگ سالم دانست و گفت: آنچه که سبب شد تا ملت ما در دوران دفاع مقدس با دستان خالی در برابر صدام جنایتکار و حامیانش با آن همه تجهیزات جنگی پیروز شود، داشتن دو فرهنگ ولایتمداری و وحدت در سطوح مختلف جامعه بود.
زلفی گل عنوان کرد: امروز نیز می توان با تکیه بر این دو فرهنگ ارزشمند به قله های پر افتخاری در هر عرصه ای رسید، چنانچه در زمینه علوم و فناوری های روز دنیا شاهد دستاوردهای عظیم جوانان و نخبگانمان در سراسر کشور هستیم.
انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان