آخرین اخبار

22. دى 1400 - 7:05   |   کد مطلب: 40342
فرماندار تویسرکان با انتقاد از شیوه برقراری ارتباط مردمی با مراکز اورژانس، گفت: دقایق اولیه رسیدگی به بیماران و مصدومان اورژانسی به زمان طلایی معروف است و پذیرفته نیست که این زمان، که تعیین کننده مرگ یا حیات است به دلایلی همچون برقراری غیر مستقیم تماس با مراکز اورژانس شهرستان ها تلف شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ شامگاه روز گذشته؛ «حسین افشاری» فرماندار تویسرکان از سه مرکز حساس این شهرستان؛ خدمات اورژانس ۱۱۵، از راهداخانه دولایی و ایستگاه آتش نشانی به صورت سرزده بازدید کرد.این بازدید از ساعت 21 شب گذشته تا حوالی ساعت 1 بامداد امروز ادامه داشت.
فرماندار تویسرکان در حاشیه این بازدیدها با بیان اینکه ما امشب از نزدیک در جریان میزان آمادگی و برنامه ریزی های انجام شده این مراکز قرار گرفتیم، گفت: اورژانس ۱۱۵ در امر درمان بیماران و مصدومان نقشی کلیدی دارد و یکی از گام های مؤثر در این مرکز، باید حضور به موقع و اخلاق مدار بر بالین مصدومان و بیماران در ارائه خدمات باشد.
افشاری اظهار کرد: ارتقای سلامت جامعه، به کمک فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صحیح درباره خدمات اورژانس، اهمیت بالایی دارد و بی تردید کاهش زمان رسیدن بر بالین حادثه‌ دیدگان، افزایش میزان رضایتمندی و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده از جمله اهداف این مراکز است.
وی با انتقاد از شیوه برقراری ارتباط مردمی با مراکز اورژانس شهرستان، تصریح کرد: جای سوال و اشکال است که چرا باید تماس های ضروری و فوری مردم با اورژانس ابتدا به مرکز پاسخگویی اورژانس مرکز استان و سپس شهرستان مدنظر متصل شود.
این مقام مسئول عنوان کرد: دقایق اولیه رسیدگی به بیماران و مصدومان اورژانسی به زمان طلایی معروف است و پذیرفته نیست که این زمان که تعیین کننده مرگ یا حیات است به دلایلی همچون برقراری غیر مستقیم تماس با مراکز اورژانس شهرستان ها تلف شود.
افشاری با ابراز نارضایتی از اینکه این شیوه پاسخگویی و انتقال درخواست کمک فوری شهروندان به مراکز اورژانس شهرستان می تواند سبب ساز بسیاری از حوادث تلخ و ناگوار شود، گفت: سیستم پاسخگویی اورژانس به عموم مردم باید به طور مستقیم باشد و شخص پاسخگو به تماس ها تسلط کامل بر نقشه جغرافیایی و آدرس های درون و برون شهری داشته باشد.
وی در ادامه و در بازدید از راهداخانه دولایی تویسرکان با بررسی نحوه فعالیت راهداران در راهدارخانه، از آمادگی و فعالیت شبانه روزی مطلع شد.
فرماندار تویسرکان همچنین در بازدید از انبارهای ذخیره نمک، ماسه بازدید از ماشین آلات و تجهیزات از نزدیک  فعالیت راهداری را مورد بررسی قرار داد.
افشاری در این باره گفت: در شرایط موجود و با کمبود اعتبار ادارات راهداری و اجتناب ناپذیر بودن خدمات در هر شرایط، خدمت در این اداره را می توان در حد ایثار، شهامت و فداکاری دانست.
وی اظهار کرد: جلوه زیبای خدمت را با کار شبانه با تمام سختی های آن در میان راهداران به عینه مشاهده کرده، مطالبات و نیازهای آنان را می دانیم و امیدواریم بتوانیم  مشکلاتشان را کاهش دهیم.
فرماندار تویسرکان در بازدید از نیروهای ایستگاه آتش نشانی هم، با سخت و طاقت فرسا خواندن کار آتش نشانان، اظهار کرد: دشواری کار می‌طلبد فعالان این حوزه مورد توجه جدی قرار گیرند.
افشاری با قدردانی از زحمات پرسنل خدمتگزار آتش نشانی تویسرکان، گفت: آتش نشان های خدوم با عزم و همت والا و ایثار به خدمات رسانی گسترده پرداخته و خالصانه برای امداد رسانی در انواع سوانح مشغول هستند.
وی تصریح کرد: آتش نشانی کار مقدسی است که افراد بر اساس اعتقادات و باورهای انسانی در آن به فعالیت مشغول می شوند.
اتنتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان