آخرین اخبار

16. بهمن 1400 - 1:07   |   کد مطلب: 40376
جنبش علمی انقلابیون، گور پهلوی ها را برای همیشه کند و زلفی گل، دانشمند برجسته کشورمان، مردی از دیار دارالجهاد، تأکید دارد که درون مایه غنی انقلاب، درخت تولید علم را در ایران کاشت و آبیاری کرد، تا جایی که امروز حتی زیر بمباران تحریم های علمی، ایران قوی در منطقه و جهان می درخشد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ روزی روزگاری ایرانی داشتیم که دخترانش یا حق درس خواندن و علم آموزی نداشتند یا اگر هم حق داشتند، به دلیل شرایط سخت حاکم بر جامعه، مبنی بر بی حجابی اجباری رضاخانی برای حفظ حریم و حرمت خود از این قافله دور ماندند.پسران مناطق محروم هم آنقدر زندگی ها بر آن ها سخت بود، که اصلاً به فکر علم آموزی نبودند.
*نهضت علم آموزی؛ سرآغازی برای ایران قوی
اما با پر رنگ شدن نهضت خمینی(ره) و در نهایت قیام یک ملت علیه استکبار داخلی، آن پهلوی خائن به گور فراموشی سپرده و به سال 1357 پایه های انقلاب اسلامی بنا شد و ملت با از جان گذشتگی خود در برابر عوامل جنایتکار شرق و غرب پیروز میدان شدند و این شد سرآغاز پیشرفت های مختلف در عرصه های گوناگون.
*جنبش علمی انقلابیون گور پهلوی ها را برای همیشه کند/ناکامی دشمنان نظام در تحمیل سخت ترین تحریم های علمی
با قوت گرفتن نیروهای جهادگر و فقه برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص)، نهضت علم آموزی در ایران اسلامی به عنوان یک مطالبه و استقرار عدالت آموزشی شکل گرفت تا جایی که امروز در عرصه های مختلف علمی، جوانان این مرز و بوم حرف ها برای گفتن دارند.
آنان با لبیک گفتن به امامین انقلاب و ضرورت علم آموزی و جنبش نرم افزاری با کندن گور پهلوی، دشمنان نظام را در تحمیل سخت ترین تحریم های علمی ناکام گذاشتند و با قدم نهادن در راهی عظیم ثابت کردند که دانش اقتدار آفرین است.این جوانان به این خودباروی رسیده اند که؛ علم آموزی هم پایه های اقتصادی و نظامی یک کشور را تقویت می کند، هم پایه های سیاسی و فرهنگی آن جامعه را
از این رو بر آن شدیم تا از پیشرفت های علمی ایران در گفت و گو با عضو کمیسیون آموزش مجلس و بازخوانی سخنان پروفسور زلفی گل وزیر فعلی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که هر دو از دیار دارالجهاد همدان هستند، گزارشی تهیه و برای خوانندگان خوب رودآور منتشر کنیم.
*آشفته بازار علمی در دوران پهلوی کجا اقتدار علمی در انقلاب اسلامی کجا
«حجت الاسلام احمدحسین فلاحی» عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ از وضعیت نامناسب و آشفته سطح سواد ایرانیان نسبت به کشورهای همسایه حرف ها به میان آورد و گفت: اگر به هر دیاری سفری کرده و از قدیمی های آن دیار پرس و  جو کنیم به خوبی یادآور می شوند که مردان و زنان این سرزمین سواد چندانی نداشتند و حتی زیر دست پزشکان هندی و حتی بنگلادشی مداوا می شدند!
*افکار پوسیده پهلوی در عرصه علم آموزی، فاجعه بود
وی عنوان کرد: طبق آمارهای رسمی در دوران قبل از انقلاب تنها اگر خوشبینانه حساب کنیم  150 هزار دانشجو در سراسر ایران تحصیل می کردند و این یعنی فاجعه علمی در جامعه ما، در حالی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد دانشجویان ما در دهه هایی به بیش از چهار میلیون نفر و دانش آموزان ما به 19 میلیون نفر رسید.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: در رژیم ستم شاهی شرایط علم آموزی در شهرها مناسب نبود و در روستاها که در مجموع به نحوی خبری از آموزش و تحصیل نبود که نبود.
*نهضت سوادآموزی انقلاب اسلامی برگرفته از آموزه های دینی
حجت الاسلام فلاحی به مسئله نهضت سواد آموزی برای بازماندگان از تحصیل هم اشاره و تصریح کرد: تصمیم کامل و جامع امام راحل(ره) که برگرفته از آموزهای دینی بود، درخصوص نهضت سوادآموزی جرقه ای از پیشرفت علمی برای همه اقشار مختلف جامعه به ویژه محرومان زد و با فراگیر شدن این مسئله، رشد علم آموزی در کشورمان فزاینده شد.
*توجه ویژه انقلاب به علم آموزی بانوان
وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی به مسئله علم آموزی بانوان هم توجه ویژه ای شد، گفت: پس پیروزی انقلاب اسلامی، دیگر علم آموزی برای بانوان در مقاطع آموزش عالی ننگ و عار نبود و بانوان انقلابی بی هیچ دلهره و ترسی بر سر کلاس های درس حاضر می شدند و اکنون تعداد قابل توجهی از دانشجویان ما را بانوان این سرزمین تشکیل می دهند.
* دانشمند برجسته جهان اسلام؛ مردی از دیار دارالجهاد/محرومیت ایرانیان از داشتن مقطع دکترا در دوران پهلوی
«محمدعلی زلفی‌گل» دانشمند برجسته جهان اسلام، استادتمام شیمی و وزیر علوم فعلی، که مصداقی از مردان مرد علمی برای تثبیت و ساختن ایران قوی در طول دو سه دهه اخیر در دارالجهاد همدان بوده، هم سابق بر این در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفته بود: پیش از پیروزی انقلاب شکوهمندمان، جامعه ایران حتی یک دوره آموزشی در مقطع دکترا در هیچ رشته علمی نداشت، اما با استقرار جمهوری اسلامی ایران، شاهد هستیم که در رشته های متعددی دوره دکترا در سطح دانشگاه ها تدریس می شود.
*انقلاب اسلامی؛ فرصت ساز علم آموزی برای روستائیان
وی معتقد است، انقلاب فرصت ساز عرصه های علمی برای همگان شد تا جایی که روستائیان نیز هم در حرکت ها و پیشرفت های علمی حضوری پررنگ دارند.
این دانشمند برجسته جهان اسلام اعلام کرد: در حال حاضر نزدیک به چهار میلیون دانشجو در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد در حدود  150 هزار نفر در مقطع دکترا تحصیلات خود را دنبال می کنند.
زلفی گل تصریح کرد: همچنین بیش از 700 هزار نفردانشجوی فوق لیسانس و 20 میلیون نفر نیز تحصیل کرده دانشگاهی داریم  و این علم آموزی حتی در بین روستاییان هم شدت گرفته تا جایی که در حال حاضر سطح سواد در روستاها به لیسانس نزدیک شده است.
*خودباوری علمی ایرانیان در چهار دهه انقلاب شکل گرفت
این دانشمند برجسته علمی کشورمان در ادامه از انتشار نزدیک به 70 هزار سند و مقاله علمی ـ پژوهشی ایرانیان در سطوم بین المللی خبر داد و تصریح کرد: از این حیث جامعه علمی ما حرف اول را منطقه می زند و در این زمینه به یک خودباوری رسیدیم.
زلفی گل افزود: اقامه فرهنگ خودباوری به ویژه در عرصه های علمی در بین جوانان این مرز و بوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جهانیان را حیرت زده کرده، به ویژه آن که ما از نظر علمی و پیاده سازی طرح های پژوهشی به ویژه در حوزه های ایجاد شرکت های دانش بنیان، انرژی صلح آمیز هسته، فناوری نانو و سیستم های دفاعی در منطقه در جایگاه نخست قرار داریم و در برخی رشته حتی در جهان جزء کشورهای برتر هستیم.
* درون مایه غنی انقلاب درخت تولید علم را ایران را کاشت و آبیاری کرد
 وی با بیان اینکه درون مایه غنی انقلاب اسلامی درخت تولید علم در ایران را کاشت و آبیاری کرده است، تأکید کرد: امروز به جایی رسیده ایم که نه تنها مراکز استان ها، بلکه عمده شهرهای ما از وجود یک دانشگاه متنعم هستند.
* زیر بمباران تحریم های علمی به خودباوری رسیدیم
به گزارش رودآور؛ دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های تولید علم و علم آموزی نوین آن هم زیر بمباران تحریم های علمی نشانگر خودباروی، همت و غیرت مردان و زنان این سرزمین است، همتی که بر گرفته از آموزه های اسلامی و آرمان های اصیل انقلابی است که نمی توان از آن به سادگی عبور کرد.
اکنون با پیشرفت حیرت آور رشد 47 درصدی آموختن علم و دانش، بیش از 90 درصد جامعه ایران اسلامی باسواد هستند. ناگفته نماند که در دوران رژیم خائن پهلوی هیچ اختراعی به نام ایرانیان ثبت نشد، در حالی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جوانان ما توانستند بیش از 26 هزار اختراع به ثبت رسانند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان