آخرین اخبار

22. بهمن 1400 - 17:59   |   کد مطلب: 40384
مردم تویسرکان در حالی بهمن ماه 1400 را با جشن چهل و ساه سالگی فجر انقلاب پشت سر گذاشتند که شاهد بهره برداری از بیش از طرح عمرانی و خدماتی در این شهرستان بودند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در دهه مبارک فجر 1400 طرح های متنوعی در تویسرکان مورد بهره براری قرار گرفت و عملیات اجرایی ده ها پروژه نیز در این دهه آغاز شد.

در جشن فجر چهل و سومین پیروزی انقلاب اسلامی، با کمک خیرین نیک اندیش بیش از یک هزار بسته کمک های مؤمنانه بین محرومان و نیازمندان توزیع شد.

از جمله طرح هایی که مورد بهره برداری یا کلنگ زنی در این شهرستان قرار گرفت به می توان به موارد ذیل شده اشاره کرد:

افتتاح مرکز آموزشی و توانبخشی یادگیری و خدمات مشاوره‌ای خیرساز زنده یاد اقدس اخوان در 200 مترمربع زیربنا با چهار  میلیارد تومان اعتبار.

بهره برداری همزمان 289 واحد مسکونی روستایی با مجموع 81 میلیارد تومان اعتبار که برای هر واحد 80 مترمربع مساحت زمین و به طور میانگین برای هر واحد نیز یک صد میلیون تومان کمک بلاعوض در نطر گرفته شده است.

آغاز عملیاتی اجرایی ساخت 10 واحد مسکن محرومان، تکمیل طرح روشنایی تقاطع امامزاده ناصر(ع) با 900 میلیون تومان هزینه، تکمیل محور تویسرکان ـ خیرآباد با چهار میلیارد تومان اعتبار.

همچنین در دهه مبارک فجر ۱۸ پروژه توزیع نیروی برق شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان کلنگ زنی و افتتاح شد که از جمله آن می توان به افتتاح هفت طرح شرکت توزیع برق شامل شامل اصلاح و بهینه سازی خط روستایی و احداث شبکه فشار ضعیف، با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی 11 طرح برق رسانی اصلاح شبکه برق، با مجموع هشت میلیون تومان اعتبار اشاره کرد.

در این دهه ، دو گلخانه در مساحت پنج هزار متر مربع و در مجموع با هزینه کرد 2 میلیارد و و 200 میلیون تومان اعتبار فعالیت خود را آغار کرد و 17 طرح مخابراتی شامل توسعه نسل سه و چهار اینترنت در روستاها با 500 میلیون تومان اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح پروژه شرکت تولیدی دانش‌بنیان ورن زیست با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومان در شهرک صنعتی فرسفج بودند و بهره برداری از گاوداری شیرافشان در روستای فتح آباد بخش قلقل با سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیارد تومانی و ظرفیت اسمی یک‌هزار رأس گاو گوشتی و شیری و افتتاح همزمان گازرسانی به ۱۵ واحد تولیدی نیز در دهه مبارک فجر در تویسرکان محقق شد.

مردم تویسرکان در این دهه همچنین شاهد آغاز به کار شرکت تعاونی کشت و صنعت کیمیا دشت خرمرود در روستای حاجی آباد با سرمایه ۱۶۰ میلیون تومان آن هم به همت بخش خصوصی بودند.ناگفته نماند که پروژه ایستگاه اقلیم‌شناسی خودکار در روستای اشتران با هزینه کرد یک‌میلیارد تومان افتتاح شد.

در دهه مبارک فجر در شهرستان تویسرکان همچنین عملیات اجرایی طرح هادی و بهسازی روستاهای قلی لاله سفلی با اعتبار۵۰۰ میلیون تومان، فتح آباد با اعتبار ۴۳۰ میلیون تومان و برفیان با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان به صورت همزمان آغاز شد و کلنگ زنی ۱۵ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ، یک میلیارد تومان بلاعوض و یک میلیارد تومان از محل تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در ۹۰۰ متر مربع به زمین زده شد.

امید آن که با تلاش و کوشش دولت انقلابی جدید در سال های آتی شاهد افتتاح طرح های بیشتری در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان