آخرین اخبار

2. اسفند 1400 - 18:32   |   کد مطلب: 40394
نظارت میدانی دادستان همدان بر بازار و همراهی با مردم؛
با اخلال گران بازار شب عید، قاطعانه برخورد می شود+تصاویر
دادستان همدان با بیان اینکه اجازه سوداگری به اخلال گران بازار شب عید را نمی دهیم، گفت: افزایش بازدیدهای میدانی، نظارت ها و بازرسی ها بر بازار شب عید در دستور کار قرار دارد، ضمن آن که باید تأمین کالاهای اساسی و قیمت‌گذاری ها هم از سوی دستگاه‌های متولی به موقع انجام شود.

به گزارش رودآور؛ «حسن خانجانی موقر» در حاشیه بازدید از بخش هایی از بازار همدان، گفت: با توجه به در پیش بودن سال نو، متأسفانه برخی از کسبه و بازاریان با افزایش قیمت به دنبال سودجویی و اخلال در بازار شب عید هستند.
وی با بیان اینکه افزایش بازدیدهای میدانی، نظارت ها و بازرسی ها بر بازار شب عید در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: از هم اکنون باید از ایجاد نابسامانی ها در بازار جلوگیری کرد و اجازه گران فروشی و احتکار به ویژه در حوزه کالاهای اساسی به سودجویان را نداد، تا هم در توزیع کالا با مشکل مواجه نشویم و هم اجناس با تعرفه های قانونی به دست مردم برسد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان افزود: برخی از شلوغی های بازار شب عید سوءاستفاده کرده و خلاف تعرفه های موجود اجناس و کالاهای خود را به فروش می رسانند و تأسف بارتر اینکه برخی دیگر در این باره فاکتورسازی می کنند!
خانجانی موقر تصریح کرد: بنابراین می بایست گشت و بازرسی از بازار از سوی متولیان امر به ویژه تعزیرات و اتاق اصناف با دقت، مرتب و مستمر در این ایام انجام شود.
وی همچنین گفت: برخی کسبه با توجه به شلوغی بازار، رعایت حقوق شهروندی را فراموش کرده و با سد معبر حتی بیش از دو متر، مخلِ رفت و آمدها و ایجاد بی نظمی های اجتماعی و نارضایتی های مردمی شده اند که باید شهرداری هرچه سریعتر وضعیت سد معبر به ویژه در سبزه میدان و کوچه ی دباغ خانه، سرگذر، صحاف خانه را سامان دهد.
این مقام مسئول قضایی عنوان کرد: متأسفانه در راسته قصاب ها علاوه بر سد معبر، برخی قصاب ها گوشت را به صورت غیربهداشتی عرضه می کنند که دستورات لازم برای برخورد با متخلفان این بخش هم داده شده است.
خانجانی موقر تأکید کرد: تأمین کالاهای اساسی و قیمت‌گذاری ها باید از سوی دستگاه‌های متولی به موقع انجام شود و از طریق رسانه ها مردم را در جریان این قیمت ها قرار دهند، تا اگر مردم با گران فروشی روبرو شدند آن را به مراجع ذی صلاح برای برخورد اطلاع دهند.
به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، امروز دادستان و فرماندار همدان به همراه تیمی متشکل از عوامل تعزیرات، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف از سبزه میدان، راسته بازارهای اصلی و سرگذر بازدید کرد تا از نزدیک در جریان روند نحوه توزیع و قیمت کالاها قرار بگیرند.
در این بازدید تعدادی از مردم که دادستان استان را در بین خود مشاهده کردند با بیان مشکلات دیگر خود، خواستار پیگیری شدند.از جمله آن که کسبه کوچه دباغ خانه از آسفالت نشدن بخشی از خیابان آن هم پس از سه سال حفاری گلایه مند بودند و این مقام مسئول قضایی نیز در همان محل به شهرداری اعلام کرد تا هرچه سریعتر آسفالت این بخش انجام شود. خانجانی موقر در این بازدید میدانی تأکید کرده؛ همچنین ضرورت دارد هرگونه ورود خودروهای سواری و شخصی به سرگذر ممنوع و یا با ضوابط مناسبی باشد.
دادستان همدان به طور عمده در بین مردم حضور دارد، حتی ملاقات مردمی دوشنبه های او با وجود کرونا همچنان پابرجاست.
انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان