آخرین اخبار

16. فروردين 1401 - 6:56   |   کد مطلب: 40445
با پیگیری رودآور و ورود فرماندار و مدیر امور آبفای تویسرکان؛
مشکل هدر رفت آب تعداد قابل توجهی از روستاهای تویسرکان بر طرف شد/مردم هم پای کار بیایند
تعدادی از روستاهای تویسرکان با هدر رفت و سریز آب از مخازن مواجه هستند که با ورود فرماندار و پیگیری امور آبفای شهرستان مشکل تعداد قابل توجهی از روستاها برطرف شده و مابقی هم در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛  به دنبال انتشار مطلب و فیلمی ارسالی از سوی خوانندگان این مجموعه خبری مبنی بر هدر رفت آب در حجم بالایی از مخزن آب روستای کنجوران و گلایه مندی اهالی و همچنین تماس های تلفنی و دیگر پیام های مردمی در برخی دیگر از روستاهای تویسرکان و تأیید چنین موضوع مشابهی در آن روستاها؛ پیگیر شدیم تا بدانیم علت چیست و آیا مدیر آبفای شهرستان در بحران کم آبی، چاره ای برای رفع این مشکلات اندیشیده یا خیر؟
پس از آن در تماس تلفنی «حسین افشاری» فرماندار تویسرکان برای پیگیری و حل مشکلات آبی این روستاها قول مساعد داد و گفت که مسئله را از امور آبفای شهرستان به جد جویا می شود و همین هم شد و به دنبال بررسی های بعدی به گفت و گو با «مجید یاراحمدی» مدیرامور آبفای تویسرکان نشستیم.
در این باره یاراحمدی با تایید اینکه سریز آب از مخزن آب روستای کنجوران است، گفت: مسئله مطرح شده درباره هدر رفت آب در چند روستای دیگر شهرستان نیز رخ داده که تاکنون مشکل بیشترشان برطرف شده و مشکلات مابقی روستاها نیز به زودی و تا آخر هفته برطرف می شود.
وی با بیان اینکه عمده روستاهای شهرستان با مشکل کم آبی مواجه هستند، اظهار کرد: اما اینکه می گویند در اکثر روستاها با هدر رفت آب روبرو هستیم؛ چنین اتفاقاتی صحت ندارد.
مدیر امور آبفای تویسرکان افزود: در کنجوران حجم مخزن آب روستا کم است، از طرفی روستا دارای جمعیت بالایی است، زمانی که ساعت پمپاژ را کم می کنیم، آب مخزن خالی و اهالی با بی آبی روبرو می شوند و اگر حجم آب را بیشتر کنیم شاهد سریز آب از مخزن هستیم.
یاراحمدی تصریح کرد: بنابراین برای حل مشکل در نظر داریم یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی مشترک با روستای ولاشجرد برایشان تا پایان سال جاری بسازیم.
وی عنوان کرد: همچنین پیگیر هستیم تا آن زمان برای رفع مقطعی مشکل، با تنظیم آب ورودی و خروجی کمترین سرریز را از مخزن آب کنجوران داشته باشیم.
مدیر امور آبفای تویسرکان در ادامه ابراز امیدواری کرد: همه ما باید صرفه جویی در مصرف آب را جزء اولویت های خود قرار دهیم تا به یک فرهنگ تبدیل شود.
یاراحمدی از مردم برای حساسیت درباره هدر رفت آب تشکر کرد و از آنان خواست هر زمان که مشکلی رخ می دهد از جمله شکستن لوله های انتقال آب موضوع را بلافاصله به امور آب اطلاع دهند.

فیلم مربوطه
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان