آخرین اخبار

25. آبان 1401 - 22:45   |   کد مطلب: 40532
فرماندار تویسرکان با بیان اینکه ترین های حوزه کتاب و کتابخوانی استان از جمله نخستین کتابخانه و کتابدار به این دیار اختصاص دارد، گفت: کتابخانه شهید مدنی پس از یک سال تعطیلی و بازسازی، بازگشایی شد و مژده ما به اهالی شهرک قائم نیز ساخت کتابخانه در آن منطقه است.

«حسین افشاری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با اشاره به اینکه کتابخانه شهید مدنی تویسرکان به علت تعمیرات و بازسازی تعطیل شده بود، گفت: خوشبختانه به همت متولیان امر این کتابخانه که به عنوان نخستین کتابخانه استان همدان شناخته می شود، بازگشایی شد.

وی با بیان این که مردم فرهنگ دوست تویسرکان از دیرباز به کتابخوانی علاقه مند بودند، اظهار کرد: 62 سال پیش کتابخانه عمومی شهید مدنی این شهرستان به عنوان نخستین کتابخانه استان راه اندازی شد.

فرماندار تویسرکان افزود: این کتابخانه از بخش های متعددی ازجمله؛ سالن مطالعه، مخزن کتاب، بخش کودکان، بخش مرجع، بخش امانت، نمازخانه و اینترنت برخوردار است.

افشاری همچنین عنوان کرد: سابق بر این یعنی هفت سال پیش؛ کتابخانه عترت به عنوان نخستین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان استان در تویسرکان افتتاح شد و این نخستین های حوزه کتاب و کتابخوانی، نشان از علاقه مندی مردم این دیار به مطالعه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اهالی شهرک قائم تویسرکان که در حدود 15 هزار نفر می شوند، متقاضی ساخت کتابخانه در آن منطقه هستند، زمینی برای این امر اختصاص یافته و به دنبال جذب اعتبار برای اجابت خواسته مردم هستیم.

به گزارش رودآور؛ مقام معظم رهبری درباره کتاب و کتابخوانی بارها و بارها سخنرانی کرده اند، ایشان در خصوص نقش برجسته کتاب می فرمایند: "در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است."

بی تردید جامعه ای رو به پیشرفت است که مردمانش به مطالعه کتاب ترغیب شوند و اما در خصوص "ترین های" کتاب و کتابخوانی در تویسرکان ناگفته نماند که مرحوم یحیی سلیمی نخستین کتابدار این شهرستان و استان همدان بود و نخستین عضو " کتابخانه و قرائت خانه فرهنگ تویسرکان"  اسماعیل فراهانی بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نام زیبای "کتابخانه عمومی شهید مدنی " جایگزین نام  "کتاب خانه و قرائت خانه فرهنگ تویسرکان" می شود.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان