آخرین اخبار

7. دى 1401 - 19:20   |   کد مطلب: 40597
 رییس ادره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان مدعی شده که از ابتدای سال تاکنون "تعداد 584 پرونده متخلف تشکیل شده"، این حجم و میزان از تخلف تنها در 280 روز برای چنین شهرستان کوچکی سؤال برانگیز نیست؟

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها از هر کوی و برزنیو از هر کوچه و خیابانی که عبور کنیم، به طور عمده یک نفر پیدا می شود که از گرانی های سرسام آور گلایه کند و دو نرخی و حتی چند نرخی در عرضه برخی کالاها در یک خیابان هم بارها گزارش شده است.

این موضوع در شهرستان تویسرکان هم صدق می کند و مصادیق بارزی دارد که اگر در جامعه باشیم و در بین مردم آمد و شد داشته و نشست و برخواست کنیم به خوبی متوجه می شویم که همشهریانمان بارها از نبود یا کمبود نظارت بر بازار گلایه مند شده اند.

و اما در این میان آمارهای قابل تأمل منتشر شده از سوی اداره صمت تویسرکان مبنی بر انجام بازرسی ها به نوعی مردم این دیار را مات و مبهوت کرده است.

بهتر است راه دوری نرویم و سند بزنیم به سخنان حیرت انگیز احسان عبدالملکی رییس صنعت، معدن و تجارت تویسرکان که پنجم دی ماه در خبرگزاری مهر منتشر شده، او گفته؛ "از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 10 هزار و 708 واحد مورد بازرسی در شهرستان تویسرکان انجام و تعداد 584 پرونده متخلف تشکیل شده است."

با یک حساب سرانگشتی و دو دو تا چهار متوجه می شویم اگر تعداد بازرسی های انجام شده یعنی 10 هزار و 708 مورد را بر مجموع روزهای عنوان شده تا آن تاریخ یعنی 280 روز تقسیم کنیم، به طور تقریبی اداره صمت باید روزانه در حدود 39 بازرسی از واحدهای مختلف انجام داده باشد.

سؤال از این اداره که می طلب برای تنویر افکار عمومی پاسخگو باشند این است: اگر 39 مورد بازرسی در یک روز انجام شده، آیا در بازرسی ها فرصت رسیدگی دقیق به جزییات تک تک این واحدها را داشته اند؟ آیا مدارک مستند و متقنی دال بر صحت و سقم این ادعا هست یا خیر؟

مسئله بعدی آنکه عبدالملکی اعلام کرده از ابتدای سال تا آن روز یعنی همان در بازه زمانی 280 روز "تعداد 584 پرونده متخلف تشکیل شده" این حجم و میزان از تخلف تنها در 280 روز برای شهرستان کوچکی به مانند تویسرکان با تعداد واحدهای صنفی نه چندان زیاد سؤال برانگیز نیست؟
آیا این تعداد تخلف رخ داده؟ اگر 584 پرونده تخلف تشکیل شده پس مسئولان نظارتی شهرستان در امور صنوف از جمله خود اداره صمت چرا اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده انجام نداده اند تا مانعی بر این گونه تخلفات گسترده باشند؟

مضاف بر آن که اگر آن تعداد بازرسی ها صحیح است، پس چرا بازهم عده ای به خود اجازه می دهند با وجود این همه نظارت تخلف کنند؟

امید آن که برای یک بار هم شده اداره صمت تویسرکان خود را پاسخگوی افکار عمومی بداند تا جواب های آنان به طور شفاف برای همشهریان فهمیم منتشر شود.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان