آخرین اخبار

28. فروردين 1395 - 2:06   |   کد مطلب: 22585
بارش نزولات آسمانی در چند روز اخیر سبب شد تا سد مخزنی سرابی تویسرکان سرریز کند و این سرریز شدن، شهروندان این شهر را برای بازدید به محل سد کشاند.

به گزارش خبرنگار رودآور، با توجه به بارش نزولات آسمانی در چند روز اخیر و ثبت بیش از106 میلیمتر بارش در تویسرکان، سد مخزنی سرابی این شهرستان ریزش کرد.

به گفته «حبیب مومیوند» فرماندار تویسرکان، سد سرابی  از محدود سدهای کشور که در سال اول آبگیری سرریز می کند.

سر ریز شدن سد سرابی تویسرکان سبب شد تا بسیاری از تویسرکانی ها برای مشاهده این صحنه به محل سد بروند و از نزدیک سر ریز شدن سد را بازدید کنند.

در ذیل علاوه بر توضیحات بیشتر درباره سد مخزنی سرابی فیلم و تصاویری دیدنی که توسط شهروندان تویسرکانی از جمله آقایان مومیوند، مجید جعفری و حسین مالمیر ارسال شده را مشاهده می کنید.

هفت میلیون متر مکعب از آب ذخیره شده این سد برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد و دو میلیون و 300 هزار متر مکعب نیز برای مصارف کشاورزی و باغداری و دو میلیون متر مکعب هم برای زیست محیطی استفاده می شود، طول خط انتقال آب از سد سرابی به شهرهای تویسرکان ، سرکان و منطقه سرابی 14 و نیم کیلومتر است که تاکنون 6 کیلومتر اجرا شده است.

طرح آبرسانی از سد سرابی به شهرهای تویسرکان ، سرکان و منطقه سرابی شامل احداث یک تصفیه خانه با ظرفیت   300 لیتر در ثانیه و احداث یک مخزن 10 هزار متر مکعبی است که برای ساخت تصفیه خانه و خط انتقال بیش از 380 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

سد مخزنی سرابی تویسرکان از نوع سنگریزه ای با هسته رسی است که در 10 کیلومتری شرق شهر تویسرکان بر روی رودخانه گَزَندر احداث شده و مساحت دریاچه سد بیش از 40 هکتار وارتفاع آن 77 متر است، ساخت سد سرابی تویسرکان اسفند 1382  با قرارداد اولیه 84 میلیارد و700 میلیون ریال آغاز شد که با هزینه ای افزون بر 340 میلیارد ریال اواخر سال 93 به بهره برداری رسید.

گنجایش مخزن  سد 9 و دو دهم میلیون متر مکعب آب و قابلیت تنظیم سالیانه آن 11 و نیم میلیون متر مکعب است، مساحت دریاچه سد بیش از 40 هکتار و ارتفاع آن 77 متر است که قابلیت تنظیم 11 و نیم میلیون متر مکعب آب  در سال را دارد.

فیلم : "لینک مستقیم دانلود سرریزشدن سد سرابی تویسرکان"

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان