آخرین اخبار

20. آبان 1393 - 22:14   |   کد مطلب: 16610
مدیرکل سازمان بهزیستی همدان در کنفرانس یک روزه بیماری‌های شایع ژنتیک گفت: این برنامه آموزشی با هدف به روز رسانی اطلاعات و آموزش افراد مرتبط با علم ژنتیک در همدان برگزار شده است.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، اکبر سوری بعد از ظهر امروز در کنفرانس بیماری‌های شایعژنتیک و نورولوژیک اظهار کرد: این کنفرانس با هدف به روز رسانی آخرین یافته های ژنتیکی به پزشکان و آموزش دهندگان ژنتیک اجرا می‌شود.

سوری بیان کرد: تعیین و تشریح اهداف مراکز ژنتیکی استان و طرح مشکلات ژنتیکی و منطقه ای جهت حساسیت سازی و آگاه‌سازی محققان و دست اندرکاران علم ژنتیک برای تحقیقات آتیه، از دیگر اهداف این نشست علمی است. 

وی گفت: معرفی و بهره‌گیری سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای استفاده آحاد مردم از خدمات ژنتیکی استان به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها و تلفیق خدمات ژنتیکی با سایر مباحث پزشکی به منظور پیشگیری و درمان همه آسیب‌ها نیز دیگر نتایجی است که با اجرای این کنفرانس در پی محقق کردن آن هستیم.

 مدیرکل سازمان بهزیستی همدان تصریح کرد: سازمان بهزیستی استان با حمایت بخش خصوصی آزمایشگاه چند تخصصی ژنتیک غرب کشور را در همدان تاسیس می‌کند.

 سوری اظهار کرد: این مرکز که هم اکنون در مرحله صدور پروانه فعالیت است، بیماران کم توان ذهنی و معلولان جسمی حرکتی که بیشترین تعداد معلولان را تشکیل می‌دهند را زیر پوشش خود قرار می‌دهد.

وی پیشنهاد تشکیل بنیاد خیریه ژنتیکی معلولان مادرزادی را اعلام کرد و گفت: این مرکز با هدف کاهش معلولیت در آینده تاسیس می شود و با کمک اساتید برای پیشگیری از این گونه بیماری‌ها برنامه‌هایی چون، مشاوره قبل و حین ازدواج، غربالگری شنوایی، بینایی و اوتیسم و فرهنگ سازی در مورد ژنتیک را در دستور کار خود دارد.

 سوری بیان کرد: در سال گذشته 680 زوج از خدمات مشاوره بخش اوتیسم سازمان بهزیستی استفاده کرده‌اند.

 معاون امور فرهنگی پیشگیری سازمان بهزیستی استان در مورد مراحل تشکیل بنیاد خیریه ژنتیک، اظهار کرد: هیئت مدیره این بیاد با همت جمعی از خیران و پزشکان این بخش تشکیل شده است و مسئولیت فعلی امور آن را شهره علیمحمدی بر عهده دارد.

 ابوالفضل باب الحوائجی گفت: اعتباری بالغ بر500 میلیون تومان از سوی رئیس سازمان بهزیستی استان همدان به این بنیاد اختصاص داده شده است و یکی از مراکز بهزیستی نیز به عنوان محل فعالیت آن در نظر گرفته شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان