آخرین اخبار

21. آبان 1393 - 19:17   |   کد مطلب: 16634
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان برای اولین بار مجوز جذب دانشجوی پرستاری در مقطع PHD را کسب کرد.

به گزارش رودآور  به نقل از ایرنا 'فرهاد فراهانی'روز چهارشنبه در همایش کشوری با موضوع مراقبت و مددجو در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سه دانشجو نیز در همین راستا از ابتدای بهمن ماه دراین مقطع دانشگاهی تحصیل خواهند کرد.

وی اضافه کرد: این مقطع تحصیلی تنها در دانشگاه های علوم پزشکی کلان شهرها وجود دارد و هم اکنون نیز تنها دو رشته در مقطع ارشد در کشور وجود دارد که در دانشگاه علوم پزشکی همدان تدریس نمی شود.

وی با بیان اینکه با افزایش سطح دانش در دانشجویان این دانشگاه نباید خدمات پایه ای به فراموشی سپرده شود افزود: هم اکنون ارایه خدمات پایه ای به بیماران در بیمارستان ها توسط همراهان انجام می شود در حالیکه نباید چنین وضعیتی در بیمارستان ها حاکم باشد.

فراهانی بیان کرد: ضمن ارتقا آموزش به دانشجویان این دانشگاه باید به فکر افزایش سطح خدمات در مراکز درمانی بود.

دبیر علمی این همایش نیز در گفت: این همایش با محوریت خود مراقبتی و با حضور تعداد زیادی از پرستاران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی از سطح کشور برگزار می شود.

'خدایار عشوندی'افزود: محور مباحث ارایه شده در این همایش خود مراقبتی خواهد بود چرا که خود مراقبتی از مهمترین اصول اولیه در رشته مامایی و پرستاری است.

وی ادامه داد: 236 مقاله از زمان فراخوان این همایش به دبیرخانه ارسال شده است که تعدادی از آنها در طول دو روز به حاضران در قالب سخنرانی و پوستر ارایه خواهد شد.

همایش دو روزه مراقبت و مددجو 21 و 22 آبان ماه در همدان برگزار می شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان