آخرین اخبار

21. آبان 1393 - 20:11   |   کد مطلب: 16640
رئيس اداره امور عشاير استان همدان از كوچ عشاير همدان به سمت مناطق قشلاقی خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، حمزه‌علي يزداني از کوچ پاییز عشایر همدان به مناطق قشلاقی و مراتع گرم و خوش آب و هوا و دارای علوفه خبر داد.

وی گفت: هر سال با فرارسیدن فصل سرما کوچ عشایر نیز طبق روال و سنت هر ساله به مراتع خوش آب و علف و مناطق قشلاقی آغاز می شود.

وي با بيان اينكه عشاير همدان متشكل از چهار ايل و ۲۴ طايفه مستقل، همدان را به مقصد استان‌هاي ديگر ترك كردند، عنوان كرد: كوچ عشاير با ۴۶۵ هزار رأس دام سبك و سنگين از مناطق ييلاق به سمت قشلاق صورت گرفت.

رئيس اداره امور عشاير استان همدان با اشاره به كوچ عشاير به مناطق قشلاقي افزود: عشايري‌ها با پيمودن صدها كيلومتر مسافت به سوي استان‌هاي خوزستان، ايلام، كرمانشاه و لرستان حركت مي‌كنند.

وي گفت: آنها با ورود به مناطق قشلاقي به مدت پنج ماه در سال در اين مناطق استقرار خواهند داشت، سپس به مناطق ييلاقي باز خواهند گشت.

یزدانی یادآور شد: متاسفانه براثر بارندگی شدید بخشی از ایل راه های کوچندگان استان همدان بر اثر طغیان رودخانه و ریزش کوه تخریب و شسته شده است که باید در راستای ترمیم آنها اقدام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عبور و مرور در این مسیرها مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: اداره راه و ترابری باید بر اساس آیین نامه ساماندهی عشایر مصوب سال ۸۴ حمایت و مساعدت های خود را در این زمینه داشته باشد.

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان