آخرین اخبار

25. آبان 1393 - 9:22   |   کد مطلب: 16730
نخستین اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزان دختر استان همدان/
400 دانش آموز تویسرکانی عازم کربلای ایران شدند
مسئول بسیج دانش‌آموزی همدان گفت: در نخستین اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی دختر استان همدان، 400 دانش آموز تویسرکانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

عزت‌الله ستوده در گفت و گو با خبرنگار رودآور در حاشیه مراسم بدرقه زائران مناطق عملیاتی جنوب در دبیرستان سادات تویسرکان، اظهار کرد: از امروز تا 30 آذر ماه سال جاری، پنج هزار دانش آموز دختر استان همدان رهسپار کربلای ایران می شوند.

وی افزود: این اردوها یک کلاس عملی از عشق و ایثار برای دانش آموزان و بهترین راه حل برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همین اردوهای راهیان نور خواهد بود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی همدان عنوان کرد: هدف از اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور آشنایی با ایثارگری ها، جانفشانی ها و از خودگذشتگی های رزمندگان در دوران دفاع مقدس و تجدید پیمان با آرمان های والای انقلاب اسلامی و شهدا است.

ستوده افزود: آشنایی دانش آموزان با فضای جنگ، مقاومت و رشادت های رزمندگان همچنین بهره مندی از فضای معنوی موجود را دیگر اهداف اعزام کاروان های راهیان نور دانست.

حسن یوسفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور  اظهار کرد: در سال جاری تاکنون هفت هزار دانش آموز  پسر به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند و هشت هزار دیگر تا پایان آذر اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان پسر در دو روز از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید می کنند، گفت: پنج هزار دانش آموز دختر نیز به مناطق عملیاتی جنوب در بازه زمانی 35 روزه اعزام می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان افزود: 75 درصد از کاراوان راهیان نور دانش آموزی استان را پسران و 25 درصد را دختران دانش آموز تشکیل می دهند.

یوسفی هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور را آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: شناخت این فرهنگ و پی بردن به رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های سپاه اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی بزرگترین عامل مصونیت فرزندان در قبال تهاجم فرهنگی به شمار می‌آید

مديرآموزش وپرورش شهرستان تويسركان  افزود: اردوهای راهیان نور فرصتی برای احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان است و باید از این فرصت در جهت تبیین فلسفه ایثار و شهادت در جامعه دانش آموزی استفاده کرد.

جواد اسدبيگي اظهار کرد: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی که در جنگ سخت علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از ملت سرافراز ایران اسلامی شکست سختی متحمل شدند تلاش دارند تا با تدارک جبهه تهاجم فرهنگی و بهره گیری از ابزارهای ضد فرهنگی در مسیر انقلاب انحراف ایجاد کنند که یقینا با تکیه بر فرهنگ والای ایثار و شهادت می توان بر این جنگ نرم نیز غلبه کرد.

مديرآموزش وپرورش خاطرنشان کرد: امروز دشمن تلاش دارد تا با بهره گیری از شبکه های ماهواره ای عقاید جوانان ایران اسلامی را از مسیر اسلام منحرف سازد که یقینا با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، این توطئه ها نیز خنثی خواهد شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان