آخرین اخبار

28. آبان 1393 - 22:46   |   کد مطلب: 16775
مسئول حمل و نقل و پایانه‌های تویسرکان گفت: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها در 12 روستای تویسرکان با هدف حفظ سلامتی دانش آموزان، کاهش تلفات جاده ای و جلوگیری از تصادفات خودروها با عابران پیاده اجرا شد.

رضا ونایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار رودآور با اشاره به اجرا شدن طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها، اظهار کرد: این طرح با هدف بهبود وضعیت ایمنی عبور و مرور دانش آموزان و پیشگیری و کاهش از وقوع تصادف اجرا شد.

وی اجرای شیوه های مختلف آموزشی شامل آموزش های نظری، عملی، بکارگیری لوازم آموزشی و کمک آموزشی به تناسب گروه های مختلف سنی و تحصیلی را از جمله اقدامات در این حوزه برشمرد.

مسئول حمل و نقل و پایانه‌های تویسرکان ایمن سازی فیزیکی محوطه مقابل مدارس حاشیه راه ها را محور دیگر این طرح عنوان و بیان کرد: در این بخش عملیات ایمن سازی فیزیکی شامل نصب علائم و تجهیزات ایمنی از جمله چشم گربه ای، سرعتگیر، تابلو و چراغ چشمک زن و علایم افقی در محوطه مقابل مدارس به اجرا درآمد.

ونایی ابراز کرد: در مدارس سیدشهاب، دولائی، اشترمل، آریکان، خیرآباد و جیجانکوه  بُعد فیزیکی و در روستاهای سیدشهاب، لامیان، خیرآباد و مبارک آباد بُعد آموزشی(نظری) با آشناساختن بیش از 800 دانش آموز با قوانین راهنمایی و رانندگی اجرا شد.

وی با بیان اینکه سه عامل جاده، خودرو و انسان از عوامل اصلی تصادفات هستند که انسان مستقیم و غیر مستقیم در هر سه عامل دخیل است، افزود: این اداره تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با اجرای این طرح با کمک مدارس و خانواده ها که سهم زیادی در آموزش دانش آموزان دارند، آمار تصادفات عابرین پیاده را به نحو چشمگیری کاهش دهد.

مسئول حمل و نقل و پایانه‌های تویسرکان گفت: دانش آموزان به عنوان آينده سازان جامعه نيازمند فراگيري آموزش هاي مختلف زندگي به ویژه آموزش هاي ترافيكي هستند و ضرورت دارد كه در مدارس آموزش هاي لازم به آن ها داده شود.
وي تصريح كرد: آموزش هاي ترافيكي بخشي از نيازهاي جامعه ماشيني امروز است و طرح ايمن سازي مدارس حاشيه راه ها مي تواند بخشي از اين نياز را جبران كند.

ونایی افزود: تدريس و بازآموزي مباحث ترافيكي براي دانش آموزان در مدارس حاشيه راه ها به استناد آمار موجود، موجب كاهش قابل توجه حوادث ترافيكي براي دانش آموزان اين مدارس شده است.

وی عنوان کرد: آشناساختن دانش آموزان در سنین پایین با قوانین راهنمایی و رانندگی در راستای نهادینه کردن فرهنگ رعایت قوانین یک ضرورت است که می طلب متولیان امر در این زمینه بیش از پیش برنامه ریزی داشته باشند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان