آخرین اخبار

29. آبان 1393 - 14:55   |   کد مطلب: 16786
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: تفاهم نامه تولید منیزیم از دولومیت با دو سرمایه گذار داخلی و خارجی آماده امضا است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، حمید رضا متین افزود: دولومیت به تنهایی قیمت بالایی ندارد ولی در صورت تبدیل شدن به منیزیم ارزش بالایی پیدا می کند.

وی با عنوان اینکه هم اینک چهار معدن دولومیت دارای پروانه در همدان فعال است، بیان کرد: در این همایش شش معدن دولومیت جدید در محدوده آزاد، آماده واگذاری به متقاضیان برای احداث کارخانه شده است و همچنین در همان لحظه مجوز بهره برداری نیز صادر می شود.

وی گفت: برای تولید فلز منیزیم از سنگ دولومیت باید فرایند پیچیده ای طی شود و هم اینک از آب دریا منیزیم را گرفته که پروسه استحصال آن بسیار گران تمام می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اضافه کرد: چنانچه قراردادی در این زمینه منعقد شود می توان افق روشنی را پیش روی صنعت ترسیم کرد.

متین گفت: مذاکرات اولیه با سرمایه گذاران اولیه داخلی و خارجی در این زمینه صورت گرفته و سرمایه گذار ترکیه ای استقبال بیشتری به اجرای این طرح نشان داده است.

وی اظهار کرد: دولومیت در حال حاضر هر یک تن 320 تا 550 هزار ریال به فروش می رسد که در صورت تبدیل شدن به فلز منیزیم به تنی 18 میلیون ریال می رسد.

استان همدان دارای 280 معدن دارای پروانه بهره برداری است که سالانه 16.5 میلیون تن مواد معدنی از آن استخراج می شود.

همایش سرمایه گذاری 28 و 29 آبانماه با حضور شماری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در همدان برگزار است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان