آخرین اخبار

8. آذر 1393 - 0:14   |   کد مطلب: 16875
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان از افتتاح یک کارگاه تولید کود ورمی کمپوست در تویسرکان خبر داد و گفت: تولید کود ورمی کمپوست توسط بسیجیان گامی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار رودآور ، با توجه به آنکه اقتصاد از اساسی ترین امور زیربنایی و ارکان یک کشور است و توجه به آن در تقویت قدرت و عدم توجه به آن در ضعف کشور اثر گذار است، مقوله اقتصاد مقاومتی بارها و بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است.
 مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان می‌فرمایند: "جهاد صرفاً جنگیدن نیست و اگر کاری همراه با تلاش و در مقابله با دشمن باشد جهاد است."
در همین راستا بسیج سازندگی با تکیه بر اقتصاد درون محور و برای مقابله با تهدیدها و فشارهای اقتصادی از سوی دشمنان انقلاب، به خوبی وارد عرصه میدان اقتصاد مقاومتی شده و گام های مؤثری در این راه برداشته است که از این میان می توان به ایجاد کارگاه های تولید کود ورمی کمپوست اشاره کرد.
سعید سعیدی فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در حاشیه افتتاح کارگاه تولید کود ورم کمپوست در گفت و گو با خبرنگار رودآور اظهار کرد: بسیجیان همواره گوش به فرمان ولی فقیه بوده اند و هستند و در امر اقتصاد مقاومتی نیز به به رهبر خود لبیک گفته اند.

وی اصلاح و غنی سازی خاک، کمک به محیط زیست و ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی، حذف مصرف کودهای شیمیایی از پروسه کشاورزی و باغداری که موجب از بین رفتن خاک و بروز بیماری‌های مختلف می شود و نیز تولید محصولات سالم و ارگانیک، عدم وابستگی به خارج از کشور و مقابله با تحریم اقتصادی را محورین اهداف و خواص تولید این کود برشمرد.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: بسیج سازندگی شهرستان در عرصه های اشتغالزایی از جمله  زنبور داری، کشت زعفران، صنایع دستی، پرورش دام و طیور، زنبور عسل و ماهی، صنایع تبدیلی و محصولات گلخانه ای حضوری فعال و اثربخش دارد.

سعیدی از مسئولان خواست از طرح ها و ایده های ابتکاری جوانان به ویژه در زمینه های اقتصادی حمایت کنند و به آنان برای رسیدن به توسعه و اقتصادی پایدار اعتماد داشته باشند.

حسین سوری کارآفرین بسجی تویسرکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور درباره کود ورمی کمپوست اظهار کرد: این کود از بهترین کودها برای تولید مواد عذایی محسوب می شود.

وی از مقرون به صرفه بودن این کود برای کشاورزان خبر داد و گفت: استفاده از کود ورمی کمپوست سبب می شود علاوه بر افزایش کمی و کیفی محصولات، برداشت محصولات نیز تا چند برابر افزایش یابد.

این کارآفرین ابراز امیدواری کرد: کشاورزان در راستای افزاش بهره وری به سمت استفاده از کود مناسب اقدام کنند تا به این وسیله با تولید محصولاتی سالم به اقتصاد کشور کمک کنند.

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱ 

 

 

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان