آخرین اخبار

13. آذر 1393 - 15:12   |   کد مطلب: 16939
اگر به طور تصادفی در گذر از خیابان ها و کوچه های تویسرکان با مردم صحبت کنید از هر سه نفر مردم تویسرکان دو نفر از کیفیت نان گله مند هستند و می خواهند بدانند آیا کیفیت نان سفره یشان بعد از اصلاح قیمت ها افزایش می یابد یا نه؟!

به گزارش خبرنگار رودآور پس از آنکه دولت اعلام کرد که با هدف بالابردن کیفیت نان های عرضه شده به مردم و کمک به نانوایان شاغل در مراکز مختلف نانوایی، قیمت نان در استان های مختلف کشور به تناسب وضعیت تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می کند، قیمت نان در استان همدان و به دنبال آن در تویسرکان با افزایش 30 درصدی روبرو شد.

بنا به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان  از 12 آذر ماه سال جاری سنگک با وزن خشک 500 گرم 600 تومان به فروش می‌‏رسد که قیمت سنگک با وزن 450 گرم در گذشته 400 تومان بود.

همچنین قیمت لواش که مصرف عمده مردم را شامل می‌‏شود 175 تومان به ازای 180 گرم وزن خشک است که در گذشته نان لواش با وزن 170 گرم 125 تومان فروخته می‎شد.

 بنا به گفته این مسئول قیمت نان بربری، تافتون و فانتزی نیز به دلیل آنکه این گروه نانوایی‎ها آزادپز محسوب می‎شوند، دولت نمی‌‏تواند در تعیین قیمت نان آنها ورود پیدا کند ولی نظارت لازم را دارد.

از هر سه نفر تویسرکانی دو نفر از کیفیت نان ناراضی هستند

اگر به طور تصادفی در  گذر از خیابان ها و کوچه های تویسرکان با مردم صحبت کنید از هر سه نفر مردم تویسرکان دو نفر از کیفیت نان گله مند هستند و می خواهند بدانند آیا کیفیت نان سفره یشان بعد از اصلاح قیمت ها افزایش می یابد یا نه؟! کافی است که مسئولان امر یک روز را به پیاده روی در چند خیابان اصلی و نیز کوچه پس کوچه ها اختصاص دهند و از شهروندان تویسرکانی بپرسند که کیفیت نان در تویسرکان چگونه است و از نزدیک پای درد و دل مردم تویسرکان بنشیند.

مردم تویسرکان انتظار دارند با افزایش 30 درصدی قیمت نان کیفیت نان نیز افزایش یابد.

خانم خ.ا یکی از شهروندان تویسرکانی اظهار کرد:  نان از مایحتاج های مهم در سبد غذایی اقشار مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه است و با این افزایش غیرمنتظره قیمت نان، انتظار می رود مسئولان ذی ربط  نظارت و افزایش کیفیت نان را بیش از پیش در نظر داشته باشند. 

وی می افزاید: در سال های گذشته متأسفانه با افزایش قیمت نان تغییری در کیفیت آن ایجاد نشد و در حال حاضر نیز بخش عمده‌ای نان مصرفی مردم دور ریخته می‌شود.

آقای سوری معلم بازنشسته تویسرکانی نیز با تأکید بر اینکه باید متولیان امر نانوایانی هایی را که نان کم وزن را به مردم می‌دهند شناسایی و با جدیت با آنان برخورد کنند، افزود: مسئولان مربوطه نیز بایستی آرد مناسب در اختیار نانوایی ها قرار دهند تا بتوانند رضایت نانوایی ها و مردم را فراهم سازند.

خانم محمدی بانویی خانه دار است او نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور عنوان کرد: نان های سنگک در اکثر مواقع خوب پخته نشده و خمیر مانند هستند و لواش ها نیز گاهی اوقات آنقدر نازک و از وسط سوخته شده اند که قابل استفاده نیست و متأسفانه بخش عمده ای از این نان ها دور ریز می شود.

به گزارش رودآور حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که دستگاه های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت چگونه به کنترل وضعیت کیفیت نان می پردازند و بررسی کنند آیا با افزایش قیمت ها، کیفت نان نیز افزایش پیدا می کند  یا نه، تا بدین وسیله از گله مندی تویسرکانی ها درباره کیفیت نان بکاهند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان