آخرین اخبار

26. آذر 1393 - 13:15   |   کد مطلب: 17067
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: با توجه به نیات دارو و درمان واقفان در همدان، از طریق فروش اوراق مشارکتی اوقاف، بیمارستان وقفی احداث می‌شود.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حاجی زین‌العابدینی اظهار داشت: با توجه به اینکه ممکن است مردم با توجه به شرایط مالی و اوضاع اقتصادی برای وقف تمکن مالی نداشته باشند و این سنت حسنه را به تعویق بیاندازند اوراق طرح فروش مشارکت وقفی به وجود آمد.

 زین العابدینی بیان کرد: با توجه به نیازهای روز جامعه سازمان اوقاف به این تنیجه رسید تا شیوه ایجاد وقف را برای برخی افراد اقشار تغییر دهد که با پیگیری‌های مختلف برای ارائه طرح جدید نتیجه انتشار اوراق وقفی در کشور بود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد موقوفات مشارکتی بود که به وسیله آن افراد علاقمند اوراق را خریداری و اوقاف با این اوراق موقوفاتی مورد نیاز را اجرا می‌کند.

زین العابدینی تصریح کرد: در ابتدای این طرح دو استان تهران و فارس به عنوان پایلوت طرح انتخاب شدند و با توجه به نیاز جامعه، مردم و کمک به مسئولان دغدغه ایجاد و ساخت بیمارستان برای کودکان سرطانی در نظر گرفته شد که مردم استقبال خوبی از این طرح داشتند و بدین وسیله سایر استانها نیز متولی اجرای طرح شدند.

وی اظهار داشت: در استان همدان با توجه به نیت دارو درمان واقفین و نیاز شهرستانها به ویژه ملایر و کبودراهنگ برای احداث بیمارستان، با علوم پزشکی همدان در حال رایزنی هستیم تا طبق پیشنهاد ما و با توجه به نیاز شهرستانها مکان اجرای طرح درنظر گرفته شده و نیات واقفین محقق شود.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: در طرح اوراق وقفی  از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، همه مردم  و همه اقشار جامعه با هر توان مالی می‌توانند در این امر خیر سهیم باشند.

زین العابدینی گفت: بر اساس این طرح مردم به تمام شعب بانک ملت استان همدان مراجعه می‌توانند مراجعه کنند که در هر شعبه یک مسئول برای انتشار اوراق وقفی حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در استان همدان از ابتدای ماه محرم آغاز شده است، گفت: درخواست صدور مجوز برای ساخت بیمارستان صادر شده است که باید در این زمینه کارگروه فنی تشکیل و در راستای تعیین محدوده اقدام کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان