آخرین اخبار

11. دى 1393 - 19:20   |   کد مطلب: 17221
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با اشاره به آسیب پذیری کشورهای جهان در برابر بلایای طبیعی عنوان کرد: بیمارستان‌ها برای خدمات‌رسانی در هنگام وقوع بلایای طبیعی باید دارای برنامه از پیش تعیین شده باشند.

به گزارش رودآور له نقل از تسنیم، حبیب معصومی ظهر امروز در همایش مقابله با بحران بیمارستانی با حضورمسئولان بهداشتی و بیمارستانی استان همدان در بیمارستان مهر ملایر اظهار داشت: اوج هنر بیمارستان‌ها این است که در شرایط بحرانی به مردم خدمات‌رسانی کنند.

وی گفت: با توجه به تغییرات جوی، دست کاری بشر در طبیعت و رشد سریع فناوری مردم بیش‌تر در معرض خطر قرار گرفته و در سال‌های اخیر حوادث بیش‌تری رخ می‌دهد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان افزود: در یک دهه گذشته بیش از یک ششم جمعیت جهان به نحوی با بلایا دست به گریبان بوده و 90 درصد مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه است.

وی تاکید کرد: مخاطره وقتی به بلا تبدیل می‌شود که آمادکی آسیب پذیری را نداشته و آموزش‌های لازم برای مقابله با بلایا دیده نشده باشد.

معصومی بیش ترین بلایا در جهان را در کشورهای چین، فیلیپین، اندونتزی و آمریکا عنوان و بیان کرد: ایران در بین سال‌های 2001 تا 2011 در بین 10 کشور آسیب پذیر دنیا قرار داشت.

وی با اشاره به آسیب‌پذیری کشورهای جهان در برابر بلایا عنوان کرد: ایران هزار برابر آمریکا و صد برابر کشور ژاپن در برابر بلایای طبیعی آسیب پذیرتر است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: 93 درصد از کشور در معرض زلزله و 50 دصد کشور در معرض سیل قرار دارد.

وی با اشاره به حوادث رخ داده در جهان گفت: 32 حادثه از 40 نوع حوادثی که در دنیا رخ می‌دهد در ایران و 25 حادثه در همدان رخ می‌دهد.

معصومی با اشاره به اهداف برنامه مدیریت بحران افزود: کاهش مرگ و میر، افزایش نجات یافتگان، کاهش معلولیت، تسکین دردهای جسمانی و روانی و خدمات‌رسانی با کارکنان عادی مهم‌ترین اهداف برنامه مدیریت بحران است.

وی گفت: بیمارستان‌ها در صورتی در هنگام وقوع بلایا می‌توانند به خدمات خود ادامه دهند که دارای برنامه از پیش تعیین شده باشند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با اشاره به سکونت 41 درصد مردم در 10 شهر ایران عنوان کرد: 6 میلیون نفر از جمعیت شهر تهران روی گسل زلزله و 62 درصد جمعیت در ریسک بالای زلزله قرار دارند.

وی با اشاره به حوادث 20 سال اخیر در ایران عنوان کرد: در 20 سال اخیر مخاطرات در کشور بیش‌تر شده است اما دلیل پیشرفت‌های بیمارستانی مرگ و میر کمتر شده است.

معصومی گرمی هوا و مصرف سوخت‌های فسیلی را یکی دیگر از عوامل افزایش بلایا خواند و افزود: در 9 ماهه نخست امسال در استان همدان 40 درصد کاهش بارندگی و میانگین دمای دی و بهمن همدان یک و نیم درجه گرمتر شده است.

وی گفت مقابله با بحران دور از دسترس نبوده و هر گاه امکان وضع بحرانی وجود دارد همانگونه که در ایام اربعین و حضور یک و نیم میلیون نفر در استان وحوادث گردنه اسدآباد وضع بحرانی در این شهر به وجود آمده بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان به واژگونی هشت خودرو به طور همزمان در ملایر اشاره کرد و افزود: واژگونی این خودروها در ملایر نیز سبب ایجاد وضع بحرانی شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان