آخرین اخبار

15. دى 1393 - 9:26   |   کد مطلب: 17257
رئیس پلیس راهور ناجا می‌گوید: تلفات سوانح رانندگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سال ۸۴ در ایران ۴۰ نفر بود که هم اکنون به ۲۱ کشته رسیده است؛ یعنی حدود ۵۰ درصد کاهش داشته‌ایم.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،ایران یکی از پنج کشور نخست دنیا در مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی شناخته شده است؛ اما چرا مرگ ایرانی‌ها در تصادفات و سوانح رانندگی آنقدر راحت رخ می‌دهد که گاهی به آسانی از کنار آمار آن می گذریم تقصیر این مرگ‌های جاده‌ای بر گردن کیست ،جاده‌ها، خودروها، یا خود ما ایرانی‌ها.

 تلفات ناشی از تصادفات رانندگی حجم بالایی از آمار مرگ و میر در کشور را به خود اختصاص می‌دهد به طوری که براساس آمار کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی کمیسیون ایمنی راه‌ها، در سال گذشته، ۱۷ هزار و ۹۹۴ نفر در سوانح رانندگی کشته شده‌اند.

کشور ما در حوزه حمل و نقل بالاترین میزان مرگ و میر را دارد، در حالی که در دنیا به ازای هر ده هزار خودرو ۹.۲ نفر و در اتحادیه اروپا ۱۳ نفر کشته می شوند، اما در ایران به ازای همان مقدار خودرو ۳۶.۵ نفر جان خود را از دست می دهند.

اگر میانگین ۲۳ تا ۲۷ هزار کشته سالیانه ایران درحوادث رانندگی را همراه بامیانگین ۲۵۰ هزار زخمی این حوادث در نظر بگیریم، گویی هر سال در ایران یک زلزله بزرگ با این مقدار کشته و زخمی اتفاق می افتد، همچنین تعداد تلفات جاده‌ای کشور در سال با تلفات یک جنگ تمام عیار برابری ‌می‌کند.

این در حالی است که رئیس پلیس راهور ناجا می‌گوید: تلفات سوانح رانندگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سال ۸۴ در ایران ۴۰ نفر بود که هم اکنون به ۲۱ کشته رسیده است؛ یعنی حدود ۵۰ درصد کاهش داشته‌ایم.

همچنین سردار مومنی تاکید می کند: بالاترین آهنگ و روند کاهش تصادفات در دنیا مربوط به کشور ما است.

هرچند که آمارها و مصاحبه‌های منتشر شده در داخل کشور نشان از کاهش تلفات جاده‌ای در ایران دارد اما آمارهای جهانی نظر دیگری دارند!

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی و موسسه تحقیقات حمل و نقل دانشگاه میشیگان، ایران سومین کشور به لحاظ تلفات ترافیکی شناخته شده است.

براساس این گزارش، ایران با ۳۸ مورد مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال، در رده سوم کشورهای جهان از این نظر قرار گرفته است.

 آمارهای جهانی، متوسط تعداد افراد کشته شده در تصادفات جاده‌ای ۱۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال است که این رقم در ایران بیش از ۲ برابر استاندارد جهانی می‌باشد.

 باید گفت گزارش تکان دهنده بالا در زمینه حوادث رانندگی، دل هر ایرانی وطن دوست را به درد می آورد ولی چرا تاکنون نمایندگان مجلس و دولتمردان به فکر راه چاره ای برای حل معضل نبوده اند؟!

 به هر حال رئیس پلیس راهور می‌گوید به هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۱ نفر در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند اما سازمان بهداشت جهانی این عدد را ۳۸ نفر اعلام می‌کند؛ تفاوتی که مومنی اعتقاد دارد ۵۰ درصد کاهش داشته اما سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده کاهش تنها ۵ درصد بوده است!

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان