آخرین اخبار

3. بهمن 1393 - 21:57   |   کد مطلب: 17334
محمدمهدی مفتح گفت: مجلس باید تدبیری برای ۴۰ درصد از اقتصاد کشور که به صورت قانونی مالیات پرداخت نمی‌کند،‌ اتخاذ کند و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در این موضوع لحاظ کند.

به گزارش رودآور  به نقل از سایت دکتر مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: در حال حاضر باشگاه های ورزشی و بازیکنان ‌آن‌ها مجموعا ۱۲۰ میلیارد تومان مالیات بدهکارند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بخواهیم وضعیت مالیات را ساماندهی کنیم، باید دستگاه‌های دولتی بتوانند به حساب مودیان مالیاتی دسترسی داشته باشند البته این موضوع قانون نیست و در کمیسیون مطرح شده است.

وی افزود: اشخاص نباید از حساب افراد دیگر مطلع شوند اما این که سازمان مالیاتی بتواند بر روی اظهارات درآمدی اشخاص کنترل انجام دهد نیاز به دسترسی به اطلاعات دارد و این یک روش مرسوم در دنیا بوده، بنابراین اصطلاح سرک کشیدن در حساب‌ها واژه مناسبی در این بحث نیست.

مفتح تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی باید ابزار لازم را در دست داشته باشد تا مانع ۲۰ درصد از فرار مالیاتی در اقتصاد کشور شود و انجام این مهم دسترسی به حساب‌های افراد است. نکته دیگر آن که قرار نیست نرخ مالیات‌ها رشد یابد بلکه پایه‌های مالیاتی با افزایش روبرو می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس یادآور شد:‌ عمده‌ترین بحث‌های درآمدی مربوط به بخش‌های درآمد نفتی، گمرکی و مالیاتی خواهد بود و پیش بینی می‌شود تا ۱۲ بهمن گزارش کمیسیون تلفیق به مجلس ارائه شود.

مفتح افزود: باید توجه داشت در بودجه قانون گذاری انجام نمی‌شود، بلکه آثار ریالی قوانین منعکس شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق یادآور شد: مالیات‌ها و نرخ‌های مالیاتی روی فعالیت‌های اقتصادی اعمال می‌شود بنابراین بحث مالکان شرکت‌ها در اخذ مالیات مطرح نخواهد شد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان