آخرین اخبار

14. بهمن 1393 - 13:44   |   کد مطلب: 17449
همدان میزبان همایش ورزش های همگانی دوچرخه سواری ،کوهنوردی و پیاده روی در سطح استان است .

رودآور به نقل از همدان ورزش، نشست دستگاه های اجرایی برای برگزاری مطلوب همایش بزرگ دوچرخه سواری دهه فجردر سالن اجتماعات استادیوم قدس برگزار شد.

در این نشست معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: برگزاری همایش دوچرخه سواری برای سلامت جامعه، پاکسازی محیط، فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه و غیره موثر است.

معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه این مراسم با گرامیداشت36 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ابراز داشت: 150 برنامه به مناسبت دهه فجر در قالب های فرهنگی ، همگانی و ورزشی در استان همدن انجام می شود.
رسول منعم اذعان داشت: همچنین روز ۱۷ بهمن ماه به نام ورزش همگانی نامگذاری شده است که در سطح کشور برنامه های دوچرخه سواری، کوهنوردی و پیاده روی همگانی برگزار می شود.

وی با اشاره به همایش همگانی دوچرخه سواری، تصریح کرد: اجرای مناسب این همایش بدون تلاش نهاد های اجرایی میسر نخواهد بود و باید در راستای برگزاری همایش دوچرخه سواری در همدان برنامه ریزی های موثری انجام شود.

منعم اظهار داشت: جلسه امروز در راستای هر چه با شکوه برگزار شدن همایش دوچرخه سواری صورت گرفته است تا بتوانیم جمعیت زیادی را در رشته دوچرخه سواری وارد کنیم.

معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان افزود: برگزاری همایش دوچرخه سواری برای سلامت جامعه، پاکسازی محیط، فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه و غیره موثر است و امیدواریم با تلاش همه دستگاه ها برنامه ای که شایسته نام دهه فجر است داشته باشیم.

در ادامه این نشست رئیس هیئت دوچرخه سواری استان همدان گفت: دستگاه های اجرایی در برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری به مناسب دهه فجر همکاری های لازم را به عمل می آورند.

علی ثقفی اظهار داشت: برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی در دهه فجر هر ساله انجام می شود.

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان همدان با اشاره به اینکه امسال فدراسیون دوچرخه سواری تکلیف کرده که 18 بهمن همایش دوچرخه سواری به صورت کشوری برگزار شود، افزود: به همین دلیل مقرر شد همایش کشوری دوچرخه سواری به شکل باشکوه و جامع برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه همایش دوچرخه سواری در همدان نیز برگزار می شود، بیان داشت: بنابر این باید از پتانسیل دستگاه های مختلف در راستای هرچه بهتر برگزار شدن همایش همگانی دوچرخه سواری استفاده کرد تا این به بهترین نحو برگزار شود.

ثقفی با اشاره به اینکه با آموزش و پرورش هماهنگی های لازم برای حضور دانش آموزان در همایش دوچرخه سواری شده است، اضافه کرد: قطعا با حضور پر شور دانش آموزان این همایش قوی تر برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان همدان با اشاره به اینکه انتظار داریم آموزش و پرورش تدابیر لازم را برای اطلاع رسانی همایش د ر مدارس پسرانه بیاندیشد، عنوان داشت: بهتر است صبح دانش آموزان با دوچرخه به مدرسه بروند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه همایش در ساعت 10 صبح، روز 18 بهمن ماه برگزار خواهد شد، گفت: هیئت دوچرخه سواری استان امسال 11 همایش همگانی دوچرخه سواری از جمله همایش های روز قلب، روز بدون خودرو، هفته تعاون، دفاع مقدس، روز جهانگردی و غیره را به مناسبت های مختلف و در مسیر های مختلف در همدان برگزار کرد که در این راستا دستگاه ها همکاری های خوبی را به عمل آوردند.

ثقفی ابراز داشت: تاکنون همایش دوچرخه سواری در مسیر های مختلف شهری پوشش داده شده است اما با توجه به اینکه این همایش خیلی بزرگ تر است باید همفکری انجام و بهترین مسیر انتخاب شود.

وی با اشاره به مسیر همایش دوچرخه سواری به مناسبت دهه فجر، اذعان داشت: مسیر امامزاده عبدالله به میدان امام خمینی(ره)، خیابان بوعلی، آرامگاه بوعلی، خیابان پاستور و در پایان ورزشگاه قدس برای همایش مسیر خوبی است چراکه خیابان های در نظر گرفته شده در هسته مرکزی شهر هستند و همایش نمود بهتری خواهد داشت.

ثقفی با بیان اینکه از صدا و سیمای مرکز استان انتظار می رود همایش دوچرخه سواری را به صورت مناسب پوشش دهد چراکه این همایش به صورت همگانی و در سطح کشور برگزار می شود، تصریح کرد: همچنین از صدا و سیما انتطار داریم برای پخش مستقیم دقایقی از همایش دوچرخه سواری همدان در شبکه ورزش به صورت زنده هماهنگی های لازم را انجام دهد.

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری نیز می تواند کمک های خوبی را داشته باشد و به همین دلیل انتظارات از آن زیاد است، اظهار داشت: از شهرداری انتطار داریم در برگزاری و تهیه بخشی از جوایز همایش دوچرخه سواری ما را یاری دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری باید در بحث تبلیغات همایش نیز کمک کند، افزود: چراکه برای برگزاری همایش فقط بحث دانش آموزان مطرح نیست بلکه بعد همگانی دارد.

ثقفی بیان داشت: دوچرخه سواری یکی از رشته های همگانی تاثیر گذار در بحث سلامت است و مسئولان علوم پزشکی نیز تاکنون از این ورزش حمایت کرده اند و همچنان انتظار می رود که در این همایش نیز کمک های لازم به خصوص در بخش جوایز را داشته باشند.

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان همدان اضافه کرد: پیش بینی می شود حداقل 300 و حداکثر600 دوچرخه سوار در همایش دهه فجر شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه برای همایش های همگانی طول مسیر مهم نیست ولی اگر در فضای شهری باشد بهتر است، عنوان داشت: همچنین برای همایش به خط پایانی نیاز داریم که فضای وسیعی باشد و به همین دلیل سالن ابن سینا استادیوم قدس را در نظر گرفته ایم.

ثقفی در پایان خاطرنشان کرد: همایش همگانی دوچرخه سواری یک برنامه مشترک است و باید با کاری جمعی انجام شود.
در پایان این نشست نمایندگان دستگاههای اجرایی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام / 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان