آخرین اخبار

26. بهمن 1393 - 11:51   |   کد مطلب: 17545
در رقابت‌های لیگ دسته يك فوتبال باشگاه‌های کشور
شیران جنگی دیار شیرسنگی به مصاف شهرداری بندر عباس می روند
5 دیدار هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ دسته يك فوتبال باشگاه‌های کشور در گروه دوم امروز برگزار خواهد شد، دیدارهایی که با برگزاری آن وضعیت تیم‌های بالانشین جدول به اوج حساسیت خواهد رسید.

به گزارش رودآور به نقل از همدان ورزش ؛ به چند دلیل عمده می‌توان در بازی امروز پاس برابر شهرداری بندرعباس، رقابتی که از ساعت 14 و 30 دقيقه و در ورزشگاه خانگی حریف بندری برگزار خواهد شد، خوش بین و امیدوار بود.

نخست اينکه؛ شاگردان داوود مهابادی با برتری خوب هفته گذشته برابر داماش انگیزه‌ای مضاعف در خود پرورانده‌اند و می‌خواهند دومین 3 امتیاز پیاپی خود را هم دشت کنند تا کشتی پاس در بندر به ساحل آرامش برسد. اختصاص پاداش پس از پیروزی از سوی مدیرعامل تیم به تک‌تک بازیکنان آنقدر به مذاق سفید و سبزپوشان خوش آمده که از لحاظ روحی و روانی شاید کمترین مشکل متوجه شاگردان مهابادی باشد.

دوم اينکه؛ حال حریف امروز پاس در جدول رده‌بندی گروه دوم لیگ دسته يك فوتبال باشگاه‌‎های کشور به هیچ وجه خوب نیست و شهرداری بندرعباس به نبرد با پاسی‌ها گام به مستطیل سبز می‌گذارد که فانوس به دست است و از 13 بازی گذشته خود موفق به واریز تنها 11 امتیاز به حسابش شده است. البته منطق می‌گوید این تیم برای فرار از بحران دست به هرکاری خواهد زد و در خانه طبیعی است که باج نخواهد داد، اما مهابادی که تیمش کاندیدای اصلی صعود به لیگ برتر باشگاه‌های کشور است باید از پس این تیم ته‌جدولی راحت‌تر از حد تصور بربیاید. سوم آنکه؛ تجربه ثابت کرده که پاس همدان در بندرعباس هیچ‌وقت تنها نبوده و همدانی‌های مقیم خطه جنوب آنقدر به این تیم وفادار و متعصب هستند که آخرین قهرمان ایران در آسیا در نبرد با شهرداری بندرعباس احساس غربت نکند!

از این گمانه‌زنی‌ها و بخصوص فاکتور سوم نگارنده که بیشتر جنبه احساسی دارد فاصله بگیریم، پاس به سبب مسائل فنی هم یک سر و گردن از حریف بندری بالاتر است و اگر می‌خواهد 3 امتیاز این بازی را به جیب زده و از این امتحان خارج از خانه سربلند بیرون بیاید باید به تفکرات سرمربی بادانش خود اتکا کند.

حریف امروز پاس در 13 بازی گذشته 18 گل خورده که از این لحاظ در گروه دوم لیگ یک رکورددار است. شهرداری در سازمان دفاعی متزلزل است و مهابادی در آنالیز قبل از بازی و با مشاهده فیلم‌ دیدارهای قبلی این تیم به خوبی به این مسأله واقف شده است. در حمله هم مهاجمان بندرعباسی جای تعریف باقی نگذاشته‌اند و در 13 بازی تنها 9 گل وارد دروازه رقبا کرده‌اند که این آمار اصلاً خوشایند فوتبال این خطه نیست.

تیم بندرعباس تنها در 2 بازی برابر تیم‌های فولاد یزد در هفته هشتم و داماش گیلان در هفته دهم موفق به برتری شده‌ و مابقی فصل آنقدر پرفراز و نشیب نشان داده‌ که کمتر هواداری به موفقیت این تیم در ادامه رقابت‌ها دل بسته است.

با تمام این تفاسیر نباید برتری پاس در رقابت امروز را آسان تصور کرد. به هرحال فوتبال همیشه غیرقابل پیش‌بینی بوده و در پاره‌ای از مواقع نمی‌توانیم با تکیه بر آمار و ارقام دچار خودفریبی شویم. وضعیت شهرداری خوب نیست درست، اما نباید فراموش کرد که همیشه دیدار با تیم‌های ته‌جدولی سختی‌های خاص خود را داشته است و گرفتن امتیاز از چنین تیم‌هایی هنر می‌‌خواهد!

هم‌اکنون آخرین قهرمان ایران در آسیا 23 امتیازی است و امروز در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا رده دوم جدول رده‌بندی صعود خواهد کرد. در بدترین حالت نیز شاگردان مهابادی پس از اتمام بازی‌های امروز یک پله نزول می‌کنند.

در دیگر بازی‌های امروز و در حساس‌ترین رقابت پارسه تهران، تیم پنجم جدول که آرام آرام خود را به بالای جدول سوق می‌دهد از نفت آبادان تیم رده چهارم جدول پذیرایی خواهد کرد. دیداری که تساوی در آن به معنای خوشبختی مهابادی و پاس تلقی می‌شود. نفت یک بازی کمتر دارد و هرچقدر در امر نتیجه‌گیری ناموفق باشد هم به سود پاس خواهد بود و هم دیدار رو در روی این تیم با پاس در آبادان با استرس کمتری دنبال خواهد شد.

سیاه‌جامگان تیم دوم جدول در خانه از شهرداری تبریز میزبانی می‌کند. تیمی که یکی از جدی‌ترین رقبای پاس است و اتفاقاً پس از این بازی و نبرد با شهرداری، بازیکنان سیاه‌جامگان باید در همدان پا به توپ شوند.

گل‌گهر سیرجان در خانه از راهیان کرمانشاه پذیرایی خواهد کرد. دیداری بین تیم‌های فانوس به دست جدول که نتیجه آن برای پاس خیلی مهم نیست و شاید این بازی مهمترین رقابتی باشد که شهرداری بندرعباس به آن فکر می‌کند.

اما در یکی از مهمترین دیدارهای هفته داماش گیلان در خانه با تیم صدرنشین مس رفسنجان رقابت خواهد کرد. دیداری که تمام نگاه‌ تیم‌های بالانشین را به خود جلب کرده است، امروز توقف مس در گیلان، بهترین خبری خواهد بود که به بیرون درز می‌کند.

باید منتظر ماند و سرنوشت بازی‌های امروز لیگ دسته يك را به نظاره نشست. رقابت‌هایی که کم‌کم به اوج حساسیت خود می‌رسد و چهره تیم‌های مدعی روز به روز بیشتر روشن می‌شود. 

انتهای پیام / 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان