آخرین اخبار

26. بهمن 1393 - 14:28   |   کد مطلب: 17549
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: میزان بارش باران در همدان نسبت به سال زراعی گذشته 56 درصد کاهش یافته است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا،'شهرام حکیمی' روز یکشنبه  افزود: از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون میزان بارش های همدان 94 میلی متر بوده است که این رقم در سال زراعی گذشته 213 میلی متر بوده است.

وی از کاهش 39 درصدی بارش ها در سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلند مدت خبر داد و اضافه کرد: همه شهرستان های استان به جز ملایر و نهاوند نسبت به میانگین بلند مدت کاهش بارندگی دارند.

وی گفت: بارندگی در شهرستان های ملایر و نهاوند نسبت به میانگین بلند مدت دو درصد افزایش داشته است.

حکیمی افزود: بیشترین بارش های سال زراعی امسال مربوط به نهاوند با 203 میلی متر گزارش شده است که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: کمترین بارش های امسال با 93 میلی متر مربوط به فامنین بوده که نسبت به سال گذشته 43 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 31 درصد کاهش داشته است.

حکیمی گفت: آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با گرد و غبار و وزش باد و گاهی نیز با بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

به گفته وی دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته بین شش درجه سانتیگراد زیر صفر و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وی افزود: فامنین با هفت درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان و ملایر با 13 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع ، رودخانه ها و پستی بلندی های زیاد، به شدت متغیر است، زمستان های این استان سرد، پربرف و باران و در تابستان ها دما معتدل است. 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان