آخرین اخبار

24. فروردين 1394 - 18:57   |   کد مطلب: 17979
مدیرکل امور اقتصادی استانداری همدان گفت: 60 واحد تولیدی این استان به علت بالا بودن بدهی و نداشتن شرایط لازم برای ادامه فعالیت در مرحله تملک بانک های عامل قرار دارند.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، احمد فضلعلی روز دوشنبه در گفت و گویی در تشریح مشکلات واحدهای تولیدی استان همدان افزود: تیم اقتصادی استانداری همدان از سال 93 اقدام به شناسایی واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد این استان با بدهی بیش از یک میلیارد ریال کردند.

وی اضافه کرد: بر این اساس 300 واحد تولیدی فعال دارای مشکل، نیمه فعال و راکد این استان شناسایی شد که از این تعداد 178 واحد تولیدی فعال دارای بدهی معوق بودند که 147 مورد از این تعداد با استفاده از ماده 16 برای تقسیط بدهی آنها و فراهم کردن زمینه دریافت تسهیلات سرمایه در گردش اقدام شد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری همدان بیان کرد: 122 واحد تولیدی این استان نیمه فعال و تعطیل بودند که از این تعداد 62 واحد اقدامی برای فعال کردن واحد تولیدی نکردند و پیگیری ها برای فعال کردن این واحدها ادامه دارد.

وی تاکید کرد: بانک های عامل این استان دنبال تملک و به مزایده گذاشتن 60 واحد تولیدی این استان که قابلیت و شرایط ادامه فعالیت را به علت فوت مالک، نداشتن بازار فروش، بالا بودن میزان بدهی نسبت به ارزش واحد تولیدی و نداشتن توجیه اقتصادی برای ادامه فعالیت ندارند، هستند.

فضلعلی گفت: بانک ملی و کشاورزی هر یک با 19 طرح بیشترین سهم را از تملک واحدهای تولیدی راکد دارند و پس از آن بانک های صادرات با تملک هفت واحد تولیدی، تجارت با تملک شش واحد، بانک صنعت و معدن و ملت هر کدام با تملک چهار واحد و بانک رفاه با تملک دو واحد در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی اضافه کرد: سهم شهرستان اسدآباد از واحدهای تولیدی در تملک بانک 12 واحد، رزن و ملایر هر کدام 9 واحد، تویسرکان و نهاوند هشت واحد، همدان هفت واحد، کبودرآهنگ شش واحد و شهرستان بهار دو واحد تولیدی است.

وی اظهار کرد: 15 واحد در تملک بانک های همدان متعلق به حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 17 واحد متعلق به بخش جهاد کشاورزی و 28 واحد مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت است.

فضلعلی تاکید کرد: واحدهای در تملک بانک ها در صورت ادامه فعالیت نه تنها تاثیری در توسعه اقتصادی استان ندارند بلکه ادامه کار آنها برای بخش تولید مشکل نیز ایجاد می کند.

استان همدان دارای حدود یک هزار و 350 واحد تولیدی است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان