آخرین اخبار

23. ارديبهشت 1394 - 23:50   |   کد مطلب: 18209
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به حمله وحشیانه آل سعود به یمن و کشتار بیرحمانه زنان و کودکان یمنی، گفت: کشتار زنان و کودکان بی پناه یمنی؛ جاهلیت مدرن و دامنه دارتر از جاهلیت قبل از اسلام است.

به گزارش رودآور؛ «آیت الله غیاث الدین طه محمدی» در مراسم یادبود دکتر صادق آیینه وند در مصلی نمازجمعه تویسرکان، جنگ و خونریزی ها،  محرومیت و فقرها در جهان امروز را نشأت گرفته از جهل دانست و گفت: با این حال به برکت علم و دانش عالمان و علمایی که در مسیر حق پیش می روند نقطه هایی امید بخش در دنیا است.

وی احترام به انسان های عالم و فرهیحته را در راستای انتقال ارزش های به نسل بعدی ضروری دانست و با اشاره به سابقه دیرینه تویسرکان در پرورش عالمان و بزرگان علمی و اخلاقی، اظهار کرد:  مرحوم آیینه وند از فرهیختگان تویسرکانی است که نمونه بارزی از الگوهای علمی و اخلاقی مردمان این دیار است.

امام جمعه همدان همچنین ساخت یادمانی برای مرحوم دکتر آیینه وند در تویسرکان را پیشنهاد داد.

آیت الله طه محمدی یادآور شد: اندیشمندانی همچون مرحوم آینه وند به دلیل حرکت در مسیر مکتب قرآن، دین، انسانیت، فضیلت، اخلاق و کمال؛ الگوهای مناسبی برای نسل های بعد هستند.

وی افزود: با وجود پیشرفت های بسیار علم در دنیای امروزی، هنوز علم دوران کودکی خود را می گذراند و جوامعی که امروزه خود را به اصطلاح متمدن می دانند در حقیقت در جهال مدرن به سر می برند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان به تقسیم بندی جهل از دیدگاه شهید مطهری اشاره کرد و گفت: در دیدگاه این شهید بزرگوار جهل به دو مرحله د جاهلیت قبل از اسلام و جاهلیت عصر حاضر تقسیم می شود.

وی با اشاره به حمله بیرحمانه و وحشیانه آل سعود به مردم و به ویژه زنان و کودکان یمن، تصریح کرد: این همان جاهلیت مدرن است چرا که کشتار ظالمانه و وحشیانه بیشتر و پر دامنه تر از جاهلیت قبل از اسلام است.

«حجت الاسلام حسین روحی» استاد دانشگاه تربیت مدرس کشور نیز در این مراسم گفت: انسان می تواند با حرکت در مسیر حق طوری خود را پرورش دهد که حتی جایگاهی بالاتر از ملایکه برسد.

وی مرحوم دکتر آیینه وند را به عنوان یک احیاگر ادبیات سیاسی تشیع دانست و اظهار کرد: شخصیت این فرهیخته علمی به گونه ای بود که اقشار مختلف با گرایش های مختلف فکری و سیاسی به به وی اردات ویژه داشتند.

به گزارش رودآور؛ مرحوم دکتر صادق آئینه وند اهل روستای بهارآب از توابع شهرستان تویسرکان بود که پنج شنبه هفته گذشته دعوت حق را لبیک گفت و از وی حدود 100 مقاله و 33 ترجمه و تالیف به یادگار مانده است. دکتر صادق آئینه وند دانش آموخته دکترای تاریخ اسلام از دانشگاه القدیس یوسف لبنان، استاد دانشگاه تربیت مدرس و رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و عضو شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس کارگروه تاریخ شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی بود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان