آخرین اخبار

20. خرداد 1394 - 15:35   |   کد مطلب: 18477
کلاس آموزش حرفه ای شطرنج ویژه استعدادهای نخبه شطرنج استان همدان روز چهارشنبه با تدریس احسان قائم مقامی استاد بزرگ بین المللی شطرنج در این شهر دایر شد.

به گزارش رودآور به نقل از رییس هیات شطرنج استان همدان گفت: این کلاس پیشرفته در قالب چهار نوبت و به مدت دو روز در خانه شطرنج همدان برپا شده است که هر نوبت سه ساعت به طول خواهد انجامید.

احمد علی بابایی اظهار کرد: حدود 30 نفر از شطرنجبازان مستعد استان همدان در این کلاس حرفه ای حضور دارند.

وی بیان داشت: این کلاس دو روزه به عنوان هشتمین دوره کارگاه های شطرنج پیشرفته برگزار شده از سوی قائم مقامی در همدان است و طبق قرارداد منعقد شده با وی چهار کلاس دیگر نیز براساس برنامه زمانبندی شده در سال جاری برگزار می شود.

علی بابایی خاطرنشان کرد: 80 درصد از هزینه کلاس ها توسط خانواده شطرنجبازان تامین شده است و امیدواریم در ادامه با حمایت بیشتر دستگاه ورزش استان بتوانیم دوره های آموزشی را گسترش دهیم.

وی اضافه کرد: برپایی کلاس های آموزشی برای شطرنجبازان مستعد، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای ارتقای جایگاه آنها در سطوح ملی و بین المللی است.

احسان قائم مقامی با هیات شطرنج استان همدان قرارداد یکساله دارد که البته هزینه آن توسط خانواده شطرنجبازان پرداخت می شود و طبق این قرارداد ماهیانه یک مرتبه به همدان سفر و دو روز کلاس فشرده برای علاقه مندان برگزار خواهد کرد.

قائم مقامی اولین استاد بزرگ شطرنج ایران است که در سال 2001 (میلادی) به این مقام دست یافته است. 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان