آخرین اخبار

21. خرداد 1394 - 8:27   |   کد مطلب: 18491
کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گفت: طرح قرآن با رمضان در ۴۰ تشکل دینی این شهرستان در ماه مبارک رمضال در سال جاری برگزار می شود.

به گزارش رودآور، «رضا شریفی راد» گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان "طرح قرآن با رمضان" در 40 تشکل دینی مردم نهاد وابسته به اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان، در سه شهر فرسفج، سرکان و تویسرکان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: این طرح در روستاهای دهستان های خرمرود، حیقوق تبی، کرزان رود و سیدشهاب در بخش مرکزی و ۴۶ روستای بخش قلقلرود نیز برگزار می شود.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان افزود: این آیین نورانی با حضور فعالان عرصه قرآنی در مساجد، هیئات مذهبی، جلسات خانگی، مراکز قرآنی و خانه های نور روستایی شهرستان تویسرکان در طول ماه مبارک رمضان به شکل ترتیل خوانی به صورتی که هر روز یک جزء از کلام نور قرائت شود، برگزار خواهد شد.

شریفی راد تصریح کرد: "طرح قرآن با رمضان" در ۱۰ هیئت مذهبی برادران، دو کانون فرهنگی تبلیغی مساجد و ۱۸ هیئت مذهبی بانوان ویژه ماه مبارک رمضان در سه شهر، دو بخش و هفت  دهستان تابعه شهرستان تویسرکان برگزار می‌شود.

تویسرکان آماده غبار روبی مساجد

به گزارش رودآور هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان آیین زیبای غبار روبی مساجد تویسرکان انجام می شود، در این بین همزمان با آغاز دهه سوم ماه شعبان، دهه بهداشت و نکوداشت مساجد بیش از ۵۰ مسجد در بخش قلقلرود تویسرکان نیز غبارروبی و برای استقبال از ماه مهمانی خدا آماده می‌شوند

«حجت‌الاسلام محمود بیگلری» مدیر کانون فرهنگی تبلیغی بخش قلقلرود در این باره گفت: این بخش دارای سه دهستان و ۴۶ روستا است که چهار مسجد در شهر فرسفج و ۴۶ مسجد هم در روستاهای تابعه فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: بسترسازی، فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف جامعه در راستای احیای نقش و جایگاه مساجد مهمترین هدف بزرگداشت دهه تکریم و بهئاشت مساجد است.

مدیر کانون فرهنگی تبلیغی بخش قلقلرود افزود: در این دهه به نظافت، بهداشت، بازسازی و نوسازی مساجد نیز توجه می‌شود تا زمینه رونق فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مساجد در ماه مبارک رمضان بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان