آخرین اخبار

26. خرداد 1394 - 23:35   |   کد مطلب: 18541
اعلام ویژه برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در تویسرکان؛
5 تیر فرصت مناسبی براي ايجاد حس همکاری مردم در مبارزه با اعتياد
معاون فرماندار تویسرکان با اعلام برنامه های موجود در هفته مبارزه با مواد مخدر، گفت: 5 تیر فرصت مناسبی براي ايجاد حس همکاری مردم در مبارزه با اعتياد است که باید اولویت همگان قرار گیرد.

«یحیی خورشید خانی» معاون فرمانداری تویسزکان در گفت و گو با رودآور در حاشیه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر، گفت: پنجم تیرماه، سالروز جهاني ‏مبارزه با مواد مخدر شناخته شده و امسال این روز به نام  "جامعه سالم و عاری از اعتیاد" نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد نه یک بیماری برای فرد در اجتماع محسوب می شود بلکه بحران و معضلی برای جامعه امروزی است، اظهار کرد: بهترین راه برای مبارزه با مواد مخدر پیشگیری و برنامه ریزی ویژه در این راستا است.

معاون فرماندار تویسرکان، اظهار کرد: متأسفانه برخی از جوانان کنونی ما به استفاده از مصرف قلیان روی آورده‌اند.

خورشیدخانی افزود: دود قلیان چندین برابر دود سبگار  مضر است و  علاوه بر خطرناک بودن برای سلامت جسمانی و  انتقال بیماری‌های مختلف از طریق دهان و دندان با استفاده مشترک چند نفر از یک دهانی قلیان آلوده نیز است.

 وی مصرف خانوادگی قلیان را زنگ خطر و کانالی برای ورود به مواد مخدر دانست و گفت: ضرورت دارد که دراین راستا تمامی ارکان های مربوط تلاشی مضاعف داشته باشند.

خورشیدخانی برگزاری همایش پیاده روی خانواده، بازدید از مراکز ترک اعتیاد، پاکسازی نقاط آلود و جمع آوری خرده فروشان، برپایی پایگاه سلامت احتماعی خانواده و برگزاری مسابقات ورزشی را برخی از ویژه برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در تویسرکان عنوان کرد.

وی طرح زندگی عاری از خطر، آموزش طرح مراقبت از خود ویژه دانش آموزان ابتدایی، جشنواره نوجوان سالم و برگزاری نمایشگاه و عکس در سال94 را تنها بخش کوچکی از دیگر برنامه های این نهاد برشمرد.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان