آخرین اخبار

29. خرداد 1394 - 23:38   |   کد مطلب: 18558
ماه مبارک رمضان فرصتی گرانبها برای خودسازی و خود شناسی و تلنگری برای بی خبرانی که از هم نوعان و فقیران و گرسنگان در شهر خود غافل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از صبح توس، رمضان پر برکت و رحمتی دیگر شروع شد. ماهی که با معنویت، راز و نیازهای شبانه و دعای شب قدر گره خورده است. ارزنده ترین ماهی که انسان طعم شیرین شب زنده‌داری و قرآن بر روی سر را در آن می چشد. انسان در آن برای انجام فرمان خداوند از اذان صبح تا مغرب تلاش ویژه دارد.

روزه باعث می شود انسان برای تضرع در پیشگاه خداوند نیت خالصانه داشته باشد و قلب خود را در راستای اجرای فرامین الهی از زنگار روزگار بزداید.

 

images

 

در این ماه انسان فرصتی پیدا می کند تا خود را برای سختی قیامت محیا نماید. گرسنگی و تشنگی که به مشابه تمرینی برای روزهای سخت قیامت است و نوعی تلنگر برای بی خبرانی که از هم نوعان و فقیران و گرسنگان در شهر خود غافل است.

در ماه رمضان فرصت خود سازی و رشد و تعالی انسان محیا شده است. انسان باید برای رسیدن به این درجه با تلاش خالصانه و همت والای خود در این مسیر گام بردارد. رسول خدا(ص) در وصف این ماه می فرمایند، در لحظه، ساعت و روز ماه مبارک، انسان مهمان خداوند متعال است و ماهی است که انسان های با ایمان به مهمانی خدا دعوت می شوند.

 

images

 

بنا به احادیث خداوند متعال، حتی نفس کشیدن و خواب مومن را در این ماه در حکم ذکر و تسبیح بر می­شمرد و انسان باید قدر و منزلت خود را در این ماه دریابد. چراکه فرصت رشد و تعالی، استجابت دعا، تلاوت قرآن، صدقه، یتیم نوازی، محیا شده است و نباید فرصت را از دست داد چرا که ماه رمضان ماه نزول رحمت الهی است.

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان