آخرین اخبار

9. مرداد 1394 - 19:37   |   کد مطلب: 18895
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: تسهیلات ویژه برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان اختصاص یافته است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم، مجید کزازی شامگاه پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان از سال 88 تاسیس شده و هم اکنون برنامه‌های برای توسعه شرکت دانش بینان استان در دست اقدام است.

وی افزود: برای توسعه و عمران شرکت دانش بنیان استان زمینی به وسعت 20 هکتار در باغ میوه همدان تخصیص یافته که تخصص 17 هکتار آن انجام شده که امیدواریم با تعامل مسئولان این زمین به صورت یکپارچه به این شرکت تخصیص یابد.

کزازی افزود: امروز برنامه‌های کاربردی برای توسعه  شرکت‌های دانش بنیان طرح ریزی شده که با سطح بندی تسهیلاتی متناتسب با ارایه خدمات آنها پرداخت می‌شود.

 وی تصریح کرد: در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی یکصد میلیارد ریال اعتبار به هر یک از شرکت‌های دانش بنیان اعطا می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: هم اکنون 66 واحد فناوری و شرکت دانش بنیان در همدان فعال است که 19 واحد آن در پارک علم و فناوری استان مستقر است.

وی افزود: موسسات مستقر در پاک علم و فناوری شرکت‌های دانش بنیان با واحد فنآوری هستند که بر اساس ابداعات، اختراعات و نتایج تحققات ارزش افزوده بالایی داشته باشند.

 کزازی تصریح کرد: هم اکنون حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش بنیان می‌شود که معافیت از پرداخت مالیات بر درآمد و معافیت از پرداخت حقوق گمرکی مهمترین آن است.

 وی اظهار داشت: امروز علاوه بر ارزیابی و ارایه مجوز به شرکت‌های دانش بنیان مراکزی که اقدام به تحقیق می کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند و بر این اساس صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان از اواسط سال گذشته اقدام به ارایه تسهیلات به این شرکت‌ها کرده است.

 رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان 10 میلیارد ریال تسهیلات مصوب کرده که تاکنون شش میلیارد و 800 میلیون  ریال تسهیلات پرداخت شده است.

کزازی  افزود: 21 شرکت دانش بنیان دارای مجوز هستند که تاکنون 16 مورد از این شرکت‌ها برای دریافت تسهیلات به صندوق نورآوری و شکوفایی معرفی شده‌اند.

وی تصرح کرد: صندوق پژوهش و فناوری نیز که 49 درصد آن دولتی و 51 درصد از آن بخش خصوصی است تا کنون یک میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات با سود کمتر از 4درصد به استان پرداخت کرده است که این تسهلات به شرکت ها فعال و نوآور بخش کشاورزی و صنایع پرداخت می‌شود.

 کزازی اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان همچنین به طرح های پژوهش محور در بخش کشاورزی و صنایع تسهیلات قابل ملاحظه ای پرداخت می‌کند.

وی از دانشگاه ها خواست برای ایجاد مراکز رشد تخصصی با پارک علم و فناوری استان همکاری کنند و امکانات دانشگاه ها را برای توسعه علم و فناوری در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهند.

کزازی با بیان اینکه چهار هزار و 200 فارغ التحصیل کشاورزی در استان همدان است تاکید کرد: باید این افراد  را در بحث تولید و خدمات فنی مهندسی  و ارایه راهکارهای نوین در توسعه بخش کشاورزی تشویق کنیم.

 انتهای پیام / 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان