آخرین اخبار

13. مرداد 1394 - 6:41   |   کد مطلب: 18976
در این نسل از گوشی ها شما دیگر در تلفن همراه خود چیزی به نام سیم کارت قرار نمی دهید و تنها یک کد شناسایی را که به عنوان سیمکارت الکترونیک از اپراتور خود دریافت نموده اید در آن وارد می کنید

به گزارشرودآور به نقل از بولت نیوز، همواره یکی از ابهامات جدی پیرامون خدمات شرکتهای سازنده گوشی همراه ارائه خدمات جاسوسی توسط این شرکتها به دولتهای مطبوع خود بوده است. این شبهات زمانی در باره شرکت فیلیپس به شکل اتهام جاسوسی برای اسرائیل مطرح شد و بعد ها مشخص شد که امکان دزدی اطلاعات کاربران امکانی است که در اکثر گوشی های همراه بخصوص گوشی های هوشمند گنجانده می شود.

در این میان در دزدی اطلاعات کاربران و جاسوسی از آنها و فروختن این اطلاعات به سازمانهای جاسوسی رقابتی بین دو سازندگان گوشی های همراه و سازندگان سیمکارت یا همان اپراتورهای همراه وجود دارد. وجود سیمکارت و هدایت تماسها از طریق آن تا حدودی سطح دسترسی سازنده گوشی همراه به اطلاعات شما را محدود می کند اما جالب است بدانید دو غول اصلی عرصه ساخت گوشی یعنی سامسونگ و اپل در حالی انجام طراحی خاصی برای حذف سیم کارت از نسل بعدی گوشی های همراه هستند!

 

بر اساس خبری که اخیرا در خبرگزاریهای داخلی به نقل از پایگاه خبری درج شده است دو شرکت سامسونگ و اپل در حال مذاکره با اپراتورهای همراه در سطح جهانی هستند تا بتوان سیم کارت را به کلی حذف کرد و سیم کارت فیزیکی را بجای سیم کارت الکترونیک جایگزین نمود.

خدمت جدید سامسونگ و اپل در دزدی اطلاعات کاربران

 

 

در این نسل از گوشی ها شما دیگر در تلفن همراه خود چیزی به نام سیم کارت قرار نمی دهید و تنها یک کد شناسایی را که به عنوان سیمکارت الکترونیک از اپراتور خود دریافت نموده اید در آن وارد می کنید و شماره تلفن شما روی گوشی فعال می شود به این ترتیب تمام تماسها و ارتباط های شما مستقیما از طریق سخت افزار گوشی همراهتان هدایت شده و هیچ ارتباط سخت افزاری با اپراتور ندارید.

 

طبیعی است که وقتی همه امکانات سخت افزاری گوشی شما توسط شرکت سازنده موبایلتان تامین شود میزان دسترسی این شرکت یعنی سامسونگ یا اپل به اطلاعات شخصی و اطلاعات مکالمات و پیامکهای شما تا چه میزان خواهد بود؟

 

مسلما اپراتور های همراه در این فرآیند مقاومت خواهند کرد اما از آنجا که تکنولوژی همواره مسیر خود را هموار می کند و کشورهای بزرگ و سازمانهای جاسوسی بین المللی قطعا خواستار تحقق چنین آرمانی هستند، مقاومت اپراتور ها چندان هم به طول نخواهد انجامید و دیر یازود با نسل جدید گوشی های سامسونگ و اپل که بدون نیاز به سیمکارت همه ارتباطات موبایلی و اینترنتی شما را هدایت و به تبع کنترل نیز می کنند به بازار خواهدآمد و دوران گوشی های سیمکارت خور منسوخ خواهد گشت.

خدمت جدید سامسونگ و اپل در دزدی اطلاعات کاربران

 

گفتنی است پیش از این نیز اخباری مبتنی بر همکاری خاص بین شرکت سامسونگ و اپل در طراحی کلیپی مشترک برای تبلیغ در اسرائیل منتشر شده بود که در آن به ایرانیان اهانت شده و نابودی ارتش و تاسیسات هسته ای ایران برای اسرائیل امری بسیار ساده عنوان شده بود. همچنین در مورد ارتباطات تجاری خاص بین اپل و اسرائیل اطلاعات فراوانی در اینترنت موجود است که بر این اساس شبهه همکاری این شرکتها برای خلق شیوه های جدید سرقت اطلاعات کابران در راستای اهداف صهیونیزم بین الملل چندان دور از ذهن نمی نماید.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان