آخرین اخبار

15. مرداد 1394 - 7:36   |   کد مطلب: 19008
قائم مقام زیر کشور خبرداد:
مرکز رصد اجتماعی کشور راه اندازی شد
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: برای نخستین بار مرکز رصد اجتماعی کشور در شورای اجتماعی راه اندازی شد.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، مرتضی میرباقری در زمینه منع طرح علمی آسیب های اجتماعی بیان کرد: دولت یازدهم بزرگترین اقدامی که انجام داد این بود که آسیب های اجتماعی را به عنوان یک واقعیت پذیرفت.
وی اضافه کرد: در این راستا از تمامی محافل علمی و دانشگاهی خواست به موضوع آسیبهای اجتماعی پرداخته بگونه ای که در سال 92 و 93 این موضوع با تمامی دستگاهها، مراکز تحقیقاتی کشور و شخصیت های برجسته صاحب تالیف در کشور در میان گذاشته شد.
وی یادآوری کرد: همچنین مجموعه با استفاده از تجربیات گذشته به این نتیجه دست یافتیم که منع علمی برای رسیدن به یک تصویر علمی نیست.
قائم مقام وزیر کشور اظهار کرد: سال گذشته با همکاری انجمن علمی دانشگاه تهران مجموعه آسیبهای اجتماعی در 9 جلد بصورت عمومی منتشر شد.
میر باقری اظهار کرد: هنوز به این جمعبندی دست نیافته ایم که آیا صلاح است مجموعه آمار و ارقام آسیبهای اجتماعی در عرصه عمومی جامعه مطرح شود به گونه ای که در برخی زمینه ها به احتیاط رسیدیم.
وی تصریح کرد: در بحثهای ارائه آمار آسیبهای اجتماعی بصورت سلیقه ای اظهار نظر شده و این امر موجب تشویش اذهان عمومی مردم شده است.
وی توضیح داد: برخی مسوولان با دیدن تصویری از آسیب اجتماعی در یک محله بصورت تخمینی آماری را در حوزه گسترده تر عنوان کرده است.
وی گفت: با مصوبه دولت و کمیسیون اجتماعی برای اولین بار در ایران مرکز رصد اجتماعی کشور در شورای اجتماعی کشور به وجود آمد.
وی اضافه کرد: این مرکز اقدام به راستی آزمایی داده های آماری کرده و برای ارائه داده ها شاخص هایی را تعریف می کند تا مطالب و آمار را با اطمینان بیشتر منتشر شوند.
نخستین نشست منطقه ای تبیین وضعیت اجتماعی کشور و دومین نشست مشترک مسئولان امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور با مدیران دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری های کشور از روز چهارشنبه به مدت دو روز در همدان در حال برگزاری است.

لینک منبع: http://www3.irna.ir/hamedan/fa/News/81709595/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان