آخرین اخبار

15. مرداد 1394 - 8:39   |   کد مطلب: 19019
نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور با اشاره به اینکه ۹۵ درصد نمونه گیری DNA از خانواده‌های شهدا در همدان انجام گرفت، گفت: ۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهر همدان و فرسفج تویسرکان تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد جواد زمردیان عصر امروز در ستاد هماهنگی برنامه‌های ورود شهدای گمنام در فرمانداری همدان اظهار داشت: انقلاب اسلامی مرهون فداکاری‌ها و ایثار شهدا است و امنیت کنونی در کشور را مدیون ایثارگری آنها هستیم.

 وی افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهدا در سال‌های دفاع مقدس ضمن اینکه با عشق به ولایت و دفاع از دین و ملت خود وارد جبهه‌های جنگ می شدند علاوه بر آن میثاق نامه ای می نوشتند و آن را با خون خود امضا می کردند. ‌

زمردیان بیان کرد: دفاع مقدس یک انقلاب فرهنگی برگرفته از یک ایدیولوژی بود، و همانطور که مقام معظم رهبری بعد از مراسم با شکوه 270 شهید دفاع مقدس فرمودند، شهدا در هر برهه زمانی که نیاز داریم به فریاد جامعه می‌رسند و نشانه‌هایی را از خود نمایان می کنند تا آرمان و راه امام و شهدا فراموش نشود. ‌

وی عنوان کرد: اکنون با حضور 15 شهید دوران دفاع مقدس در همدان شرایطی آماده شده تا بتوان از برکت وجود شهدای گلگون کفن نهایت بهره را برد.

 نماینده کمیته جستجوی مفقودین گفت: از حدود 53 سال گذشته علم DNA از طریق نمونه گیری خونی در کشور وجود داشت اما تطبیق استخوان و پوست با خون را در کشور نداشتیم که از حدود 10 سال گذشته با پیشرفت علم و تلاش مرکز ژنتیک ایران موفق شد نمونه استخوان را تبدیل به پودر و مایع کرده و رد نهایت مقایسه خونی انجام می‌شود.

زمردیان اظهار داشت: نمونه‌گیری از استخوان شهدا و دی ان ای والدین آنها در صورت زنده بودن والدین شهدا نتیجه بخشی سریع تر و بهتری دارد ولی در صورتی که والدین شهدا در قید حیات نباشند نمونه گیری از خواهر و برادران و فرزند شهدا انجام می‌گیرد.

وی گفت: با کمک سپاه انصارالحسین(ع) و بنیاد شهید به میزان 95 درصد خانواده‌های 466 شهیدی که هنوز پیکر آنها به کشور باز نگشته انجام شد و این طرح که برای انجام به یک میلیارد و 50 میلیون هزینه نیاز داشت ولی این کار با مدیریت جهادی و مبلغ پایینی انجام گرفت.

 زمردیان با اشاره به اینکه همدان به عنوان کلان‌شهر تنها شهر کشور است که در هیچ یک از نفاط عمومی شهر شهید گمنام ندارد، گفت: برای نخستین بار در 20 مردادماه جاری پیکرهای مطهر 3 شهید والامقام در پارک مردم همدان خاکسپاری می‌شود.

وی تصریح کرد: در 14 نقطه‌ای که در گذشته شهدای والامقام تدفین شدند مشکلی در ساخت المان وجود نداشت و تنها نقطه‌ای که ساماندهی آن باقی مانده، المان 5 شهید دشت میشان است که 70 درصد پیشرفت دارد، ضمن اینکه عملیات عمرانی المان شهدای دانشکده فنی مفتح نیز در حال اجرا است.

 زمردیان بیان کرد: در دوران دفاع مقدس در پارک مردم همدان ساختمانی دایر بود که 73 هزار رزمنده همدان از آنجا به مناطق جنگی اعزام می‌شدند اما متاسفانه این محل مورد بمباران دشمن قرار گرفت و پس از آن نیز ساختمان تخریب شد، اکنون در محل اعزام آم دوران خاکسپاری 3 شهید انجام می شود.

لینک منبع خبر:http://www.tasnimnews.com/Home/Single/820178

 انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان