آخرین اخبار

15. مرداد 1394 - 11:22   |   کد مطلب: 19024
امید وفایی به عنوان سرپرست انجمن سینمای جوانان تویسرکان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار رودآور، «مهدی حاجی زین العابدینی» رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تويسركان گفت: سه شنبه هفته جاری با حضور سرپرست انجمن سينماي جوانان همدان و نهاوند و مجيد مرادي پيشكسوت و مدرس عكاسي و جانباز شيميايي دفاع مقدس استان از تلاش‌هاي مجيد فلاحي مدير پيشين دفتر تويسركان تقدير شد.

در این مراسم که بدون حضور خبرگاران برگزار شده بود، امید وفایی با حکم از سوی فريد فرخنده كيش مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران به سرپرستي دفتر تويسركان معرفی شد.

 

امید وفايی متولد سال 55 در شهرستان ملایر با مدرک کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه سوره است. وی حوزه دادستان نویسی در دوران دبستان رتبه پنجم، دوران راهنمایی در سطح منطقه مقام سوم و در کشور نیز رتبه دوم این حوزه را کسب کرد.

وفايی در سال 69 وارد سینما جوان شد و دو سال بعد نخستین فیلم کوتاه خود را به نام "کوچه" کارگردانی کرد. وی از همان دوران با حضور در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی جوایز متعددی را در رشته‌های عکاسی و فیلم از آن خود کرد.

وی در سال 84 از دانشگاه سوره اصفهان ـ تهران مدرك كارگرداني خود را دریافت کرد.وی یکی از فعالان  اعضاي انجمن در استان همدان است که علاوه بر فيلم‌سازي و عكاسي به‌عنوان همكار دفتر ملاير و مربي فيلم‌سازي و عكاسي در دفاتر ملاير و تويسركان فعالیت داشته است.

مدرس انجمن سينماي جوانان ايران در حوزه های كارگرداني، فيلم‌نامه‌نويسي،  تصويربرداري، تدوين از سال 77 تاكنون در شهرستان‌هاي ملاير و تويسركان، مدرس مديريت توليد و راديو و تلويزيون در دانشگاه ملي ملاير از سال های 86 تا 88، ، عضو شوراي پيچينگ در استان‌هاي همدان، كرمانشاه و تبريز، داوري در جشنواره‌هاي مختلف ملي ازجمله جشنواره فيلم و عكس دانشگاه آزاد اسلامي ايران، جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان آفتاب برخی از سوابق فعالیت وفایی است.

كارگرداني و نويسندگي فيلم‌هاي كوتاه، مستند، انيميشني چون كوچه، گزارش يك مرگ از پيش تعيين‌شده، در عصر ما، جامپ، شب ميترا، كوچه، ه. ق، در اين نزديكي،  امروز، روز من، طوقه، تنها رؤيا، رقص در غبار،  بودن يا نبودن، نوستالژيا، آدم معمولي، دايو، قول، به همين سادگي، مردي كه زنش را گم‌كرده بود، وقايع‌نگاري يك عشق ناتمام، تيغ و قلم، روشنايي‌هاي شهر نیز در كارنامه این کارگردان ثبت شده است.

وی همچنین جايزه بهترين فيلم‌نامه از جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران براي فيلم‌نامه درختان سبز را در سال 76 را از آن خود کرد.

به گزارش رودآور، از دیگر افتخارآفرینی های این کارگدان می توان به کسب جايزه بهترين انيميشن از جشنواره منطقه‌اي خرم‌آباد، جايزه بهترين فيلم داستاني در شانزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، حضور در جشنواره‌هاي بين‌المللي اوبرهازون آلمان و جشنواره فيلم لهستان براي فيلم كوتاه چامپ، جايزه بهترين تدوين از جشنواره بين‌المللي تهران براي فيلم كوتاه عشق روايت غمگين به كارگرداني ابراهيم ايرج زاد در سال 85 اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان