آخرین اخبار

15. مرداد 1394 - 13:08   |   کد مطلب: 19025
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تویسرکان گفت: این شهرستان میزبان برگزاری میزبان بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان همدان شد.

«مهدی حاجی زین العابدینی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، به میزبانی تویسرکان برای بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان همدان اشاره کرد و گفت: این جشنواره نهم تا 12 شهریور ماه امسال در سالن فردوسی تویسرکان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در اختتامیه جشنواره گروه های برتر راهی جشنواره تئاتر فجر می شوند، اظهار کرد: در حال حاضر فراخوان جشنواره به سراسر استان ارسال شده و قرار است گروه های مختلف تئاتر استان اجرا عمومی و آمادگی خود را اعلام کنند تا مرحله اول بازبینی صورت گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تویسرکان افزود: پس از مرحله اول بازبینی هشت تا 10 گروه در مرحله پایانی جشنواره در تویسرکان با یکدیگر رقابت می کنند و در آخر دو گروه تئاتر برتر برای حضور در جشنواره تئاتر فجر معرفی می شوند.

زین العابدینی عنوان کرد: شهرستان تویسرکان در سال 88 نیز میزبان بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر استان بود، مضاف بر اینکه تاکنون این شهرستان نیز افتخار میزبانی دو همایش تئاتر عاشورائیان در سال های اخیر را داشته است.

وی با تأکید بر اینکه تئاتر در اصل در القاء پیام های فرهنگی نمونه بارز یک هنر موفق است، تصریح کرد: هنرمندان و بازیگران در تئاتر چهره به چهره با اقشار مختلف مردم در تماس هستند و از این رو حس والایی را می توانند در تماشاگر ایجاد کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تویسرکان عنوان کرد:  اگر این هنر با فرهنگ ایرانی اسلامی تلفیق شود بی تردید می تواند در ارتقاء سطح فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی جامعه گام های استواری بردارد و مؤثر باشد.

انتهای پیام/  

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان