آخرین اخبار

18. مرداد 1394 - 8:40   |   کد مطلب: 19060
مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان نگاه جدی به ترویج فرهنگ اسلامی و روحیه پهلوانی در فضاهای ورزشی دارد.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا مسعود امینی روز شنبه در نشست با مربیان فرهنگی و مدیران باشگاههای ورزشی استان همدان گفت: گسترش برنامه های فرهنگی در فضاهای ورزشی بویژه مسابقات از توجه ویژه ای برخوردار است و فدراسیونها نیز با اجرایی کردن سیاستهای وزارتخانه در بخش فرهنگی به مراتب بهتر از گذشته اقدام کرده اند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با همکاری فدراسیونها و تدوین برنامه های مطلوب فرهنگی در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی توانسته ایم در حد امکان مسایل اخلاقی و روحیه پهلوانی را در بین ورزشکاران جامعه ترویج دهیم.
امینی در ادامه با تمجید از فعالیتهای گسترده فرهنگی در ورزش استان همدان گفت: همدان با دارا بودن سابقه فرهنگی و تمدنی یکی از استانهای موفق در اجرای برنامه های فرهنگی است و با توجه به نیازهای امروز جامعه باید این موضوع در تمامی شهرستانها به صورت جدی تر پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: ورزش باید با اخلاق و روحیه جوانمردی همراه باشد و جوانان و ورزشکاران در همه زمینه ها الگو جامعه باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این نشست گفت: ترویج اخلاق و فرهنگ در ابعاد مختلف ورزش حایز اهمیت است و مربیان نقش اساسی در توسعه اصول فرهنگی اعم از رقابت سالم، جوانمردی، اخلاق مداری و احترام به ارزشها در بین ورزشکاران دارند.
سیدعبدی افتخاری افزود: نهادینه کردن فرهنگ و اخلاق در بین ورزشکاران با آموزش مربیان صورت می گیرد چرا که شخصیت مربیان در شکلگیری شخصیت ورزشکاران موثر بوده و نهادینه کردن اخلاق و فرهنگ در ورزش باید با آموزش مربیان تحقق یابد.
در این نشست افتخاری مدیر کل و ربانی مهر معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گزارشی از برنامه های فرهنگی در عرصه ورزش از جمله مسابقات قرآنی جوانان و ورزشکاران ، همایش ورزش پهلوانی و زورخانه ، طرح ساماندهی فرهنگی فضاها و اماکن ورزشی و تعدادی برنامه فرهنگی ارایه کردند.
استان همدان اسفند سال گذشته در ارزیابی های وزارت ورزش و جوانان از استان های برتر حوزه فرهنگی معرفی شد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان