آخرین اخبار

18. مرداد 1394 - 8:52   |   کد مطلب: 19067
مسئول امور پیگیری سفرهای استانی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه رعایت مسائل اخلاقی و عدم فشار به مردم در سفر رئیس جمهور لحاظ می‌شود، گفت: تنها پروژه‌های دارای کد ملی در کاروان رئیس‌جمهور به همدان رسیدگی می‌شود.

به‌گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضا صالحی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان همدان با حضور استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی و هیئت نمایندگان نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: میزان برنامه‌هایی که هر استان برای خودش دارد با میزان اعتباراتش هماهنگی ندارد.

صالحی افزود: اگر برنامه درستی را در استان تنظیم نکنیم و اولویت‌ها را تعیین نکنیم و اعتباری که در بخشی وارد استان شد و برای آن برنامه نداشته باشیم و تنها برای پر کردن از آن استفاده کنیم 70 درصد آن شاید به هدر رود، بنابراین باید اولویت‌های خود را به درستی تعیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه زمان سفر به طور دقیق معلوم نیست، تصریح کرد: برنامه قریب‌الوقوع یعنی به زودی اتفاق می‌افتد پس باید اولویت اول نگاه به سفر رئیس‌جمهور باشد که به زودی و در طی چند هفته آینده اتفاق می‌افتد و باید برای آن آمادگی لازم را کسب کنید.

صالحی افزود: در مورد کلیات برنامه؛ سفر کاروان تدبیر و امید سفر رئیس‌جمهور است و برخلاف سفر دولت نهم و دهم سفر هیئت دولت نیست و تا کنون 20 استان و 21 سفر را داشتیم که تهران به خاطر تراکم آن در دو منطقه انجام شد و همدان 21امین استانی است که کاروان رئیس‌جمهور به آن سفر می‌کند.

وی عنوان کرد: مصوبه‌ای در طول سفر به عنوان وعده داده نمی‌شود و تمام تصمیم‌گیری‌هایی که رئیس‌جمهور اعلام می‌کنند با کار کارشناسی که در توسعه استان نقش دارد انتخاب می‌شود.

صالحی با اشاره به برنامه هیئت رئیس جمهور در همدان، بیان کرد: قبل سفر دیدار عمومی با مردم و سپس جلساتی را با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان داریم، جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران که به اعتقاد مجموعه کاروان تدبیر و امید برای توسعه استان در نظر است که با اعتبارات غیردولتی برای استان کار می‌شود، شورای اداری و یک سری بازدید داریم.

وی مطرح کرد: در این کاروان چه در جلسات و چه در تصمیم سازی برای رئیس‌جمهور نکاتی را لحاظ می‌کنیم که از جمله آن رعایت مسائل اخلاقی و عدم فشار به مردم است، به عنوان مثال مسیر آزادی برای استقبال مردم در سفرهای اخیر پیش‌بینی نشد، مسیر نزدیک به سخنرانی انتخاب می‌شود.

صالحی گفت: در طول 8 سال خدمت دولت 9 و 10 تعهداتی صورت گرفته که متأسفانه به خاطر اینکه برخی تصمیمات خلق‌الساعه بود در این دوره 211 هزار میلیارد تومان تعهد شده و 67 هزار میلیارد تومان عملی شده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در سطح کشور 30 درصد تعهدات دولت قبلی عملیاتی شده، افزود: اگر تناسب ساده‌ای ببندیم با این فرض که قیمت‌ها قیمت 8 سال پیش و درآمدها درآمد آن دوران و ثابت باشد 144 هزار میلیارد تومان باقیمانده 18 سال وقت اجرا می‌خواهد در حالی که کارشناسان ما بعد از بررسی طرح آن‌ها را انتخاب می‌کنند.

صالحی با اشاره به اینکه قرار نیست تمام مشکلات استان با حضور رئیس‌جمهور حل شود، بیان کرد: حفظ و رعایت موازین زیست‌محیطی اولین محور برای کلیه پروژه‌هایی است که رئیس‌جمهور در سفر برای آن تصمیم می‌گیرد.

تنها پروژه‌های دارای کد ملی در کاروان رئیس‌جمهور به همدان رسیدگی می‌شود

وی گفت: یک سری محورها برای وزرای دولت تعیین شده، ضمن اینکه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه را از قبل به ما اطلاع دهید و در آخر این هفته استانداری به همراه کارشناسان ما پروژه‌ها را دسته‌بندی می‌کنیم.

صالحی بیان کرد: با اعتبارات استانی به‌هیچ‌وجه کاری نداریم و تمام پروژه‌ها و طرح‌هایی که کد استانی دارند در قالب‌های ما نمی‌گنجند و بنابراین پیشنهاد ندهید چون در اختیار استان است و استان برای آن تصمیم می‌گیرد تنها پروژه‌هایی که دارای کد ملی باشند برای آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

مسئول امور پیگیری سفرهای استانی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: شخص رئیس جمهور تنها در مرکز استان حضور می‌یابد و در شهرستان‌ها نمایندگان تام الاختیار وی در سطح وزرا و معاونان حضور می‌یابند.

وی عنوان کرد: در صورت نیاز شورای اداری و جلسات در شهرستانها انجام می‌شود و در آن جلسات خلاصه برنامه بلافاصله تهیه و سرفصل‌های آن به رئیس‌جمهور ارائه می‌شود، ضمن اینکه بعد از سفر نیز تمام مطالب مربوطه و مطرح‌شده در جلسات پیگیری می‌شود.

 وی افزود: ایجاد خط اعتباری جدید نداریم چراکه سبب ایجاد تورم می‌شود اما تسهیلات را با جابه‌جایی‌ها می‌شود انجام داد تا مشکل رفع شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان