آخرین اخبار

18. مرداد 1394 - 8:56   |   کد مطلب: 19070
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: همزمان با سفر هیئت دولت به همدان دو پایگاه ارگ نوشیجان و بافت تاریخی همدان در استان افتتاح می شود.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، ریحان سروش مقدم با بیان اینکه ایجاد پایگاه تاریخی در بناهای تاریخی باعث معرفی بهتر اثر می شود، بیان داشت: پایگاه شدن آثار تاریخی استان به جذب بیشتر اعتبارات کمک می کند و می توان اعتبارات بیشتری برای حفظ اثر تاریخی جذب کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد پایگاه اثر تاریخی زمینه ای برای ثبت جهانی اثر تاریخی است، بیان کرد: برای اینکه اثر تاریخی به یک مکان برای جذب گردشگر تبدیل شود باید روی آن کار و از طرفی جاذبه گردشگری بنا حفظ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در ادامه بیان کرد: حفظ بنا از تهدید ها و تغییرات جوی از جمله اهداف ایجاد پایگاه است.

سروش مقدم اظهار کرد: با ایجاد پایگاه در بافت تاریخی می توان اطلاع دقیق را در اختیار گردشگر گذاشت و فضایی برای معرفی بهتر آثار فراهم کرد.

وی گفت: استان همدان دارای ۱۸۰۰ اثر تاریخی است که ارگ نوشیجان و بافت تاریخی همدان از جمله آثار تاریخی بی نظیر در کشور و در دنیا به شمار می روند.

وی با بیان اینکه ارگ نوشیجان قدیمیترین نیایشگاه خشتی در جهان است که در ۲۰ کیلو متری شهر ملایر قرار گرفته، گفت: دوره تاریخی این اثر به دوران مادها و ساسانیان باز می گردد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان