آخرین اخبار

18. مرداد 1394 - 8:58   |   کد مطلب: 19071
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:
حوزه فرهنگ همدان وارد تحولات بزرگی شده است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: با حمایتهای دولت تدبیر و امید هم اکنون حوزه فرهنگ استان وارد تحولات بزرگی شده است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، فاضل عبادی شامگاه شنبه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار افزود: برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان و در کنار آن میزبانی جشنواره بین المللی فیلم نوجوان و برگشت پروانه های جشنواره فیلم به استان از جمله گام های موثر استان در حوزه فرهنگ است.
وی اظهار کرد: سال گذشته برگزاری نمایشگاه کتاب و سایر فعالیت های فرهنگی و هنری به صورت غیر متمرکز،برگزاری همایش های علمی و حضور شخصیت های برجسته کشوری در این همایش ها نیز گویای این موضوع است.
وی ادامه داد: ضمن تقدیر و تکریم از فعالیت های خبرنگاران استان بار دیگر بر اصل آزادی اندیشه و پایبندی به قانون تاکید می شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته عرصه خبری استان سال درخشانی را پشت سر گذاشت افزود: خبر بازگشت دوباره جشنواره بین المللی فیلم به استان همدان در روزهای گذشته موج شادی را در استان رقم زد که امید است با برنامه ریزی های مناسب بتوان توانمندی های استان را بیشتر از قبل به اثبات رساند.
وی عنوان کرد: سال گذشته اعطای مجوز به ۳۴ نشریه و پایگاه خبری در همدان حرکتی ماندگار شد که نشان از فعالیت گسترده رسانه ها در استان همدان دارد.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان نیز در این آیین با بیان اینکه 17 مرداد ماه سال 77 برگ زرینی در تاریخ ایران است گفت:حرفه خبرنگاری قدم برداشتن در مسیر رهبران الهی است.
اکبر بهاروند اظهار کرد: بدون تردید ارزش و سختی حرفه خبرنگاری در قابوس ارزشهای مادی نمی گنجد و اگر دنیا طلبی و مادی گرایی در این شغل غالب شود به طور قافیه را باخته ایم.
وی به نمایندگی از خبرگزارهای استان همدان ادامه داد: سیاست های اجرایی برخی خبرگزاری ها در واحد های مرکزی تدوین می شود اما همه اینها دارای استقلال کاری بوده و وام دار نظام و آرمان های انقلاب هستند.
وی تصریح کرد: نمایندگان خبرگزاریهای فعال در استان برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی و تزریق امید در جامعه که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری است تلاش می کنند و توجه به توسعه و پیشرفت استان را محور کاری خود قرار داده اند.
وی بیان کرد: با فراهم کردن شرایط برای ارایه آموزشهای تخصصی به فعالان حرفه خبر می توان موجبات رشد این افراد را فراهم و بالندگی بیشتر را در این حوزه ایجاد کرد.
وی از استاندار همدان خواست تا با سفر هیات دولت به این استان بار دیگر به مشکلات خبرنگاران در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بپردازد و اضافه کرد: شغل خبرنگاری در کنار مشکلات مالی و معیشتی و سختی کار در رده مشاغل سخت و زیان آور قرار دارد اما تاکنون قانون سختی کار در این حرفه عملی نشده است.
بهاروند زمانبندی صحیح جلسات را از دیگر نیازهای خبرنگاران عنوان کرد و افزود: متاسفانه اغلب جلسات به دلیل زمان بندیهای غلط در موعد مقرر خود آغاز نشده و این تاخیرها در شان استانی که زبانزد فرهنگ و تمدن کشور است قرار ندارد.
همچنین در این جلسه نمایندگان مختلف از مطبوعات، نشریه های محلی، خبرنگاران فعال شهرستان ها و عکاسان خبری به بیان مشکلات این حوزه ها پرداختند.
17 مرداد ماه همزمان با سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان