آخرین اخبار

21. مرداد 1394 - 19:36   |   کد مطلب: 19107
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تویسرکان گفت: جمع آوری زکات مستحبی از مزارع صیفی جات در سطح شهرستان از هفدهم مرداد ماه جاری آغاز شده است.

«سعید حسینی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به شروع پرداخت زکات مستحبی از مزارع صیفی جات تویسرکان، گفت: با وجود آنکه بیشتر کشاورزان به عنوان اجاره کننده های موقت زمین های زیر کشت محصولات سیفی محسوب می شوند، اما خوشبختانه شاهد هستیم که کشاورزان از پرداخت زکات مستحبی استقبال خولی داشته اند.

وی اظهار کرد: در راستای آگاهی بخشی و فراهم ساختن و نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات چه واجب و چه مستحبی برنامه ریزی هایی صورت گرفته که آموزش چهره به چهره برای بهره برداران از زمین های کشاورزی که زیر کشت صیفی جات هستند صورت گرفته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان افزود: با توجه به آموزش های ارائه شده در سال جاری به نظر می رسد که درآمد حاصل از دریافت زکات مستحبی محصولات صیفی جات در سطح شهرستان تویسرکان 100 میلیون ریال باشد.

وی با بیان اینکه جمع آوری زکات مستحبی در قالب طرح شجره طیبه در تویسرکان انجام می شود، تصریح کرد: ترویج زکات مستحبی، احیای فرهنگ و نهادینه ساختن سن حسنه زکات و هدایت کردن زکات به سمت هزینه شدن برای حل نیاز و مشکلات مستمندان برخی از اهداف این طرح است.

مدیر کمیته امداد امام خیمنی(ره) تویسرکان، عنوان کرد: سیاست های فتاح، رئیس کمیته امداد کشور افزایش زکات سهم محرومان است و در این راستا تلاش می شود تا با ترویج و توسعه این سنت حسنه بخشی از سهم محرومان را دریافت و در بین نیازمندان توزیع کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان